vrijdag 12 september 2014

Nazomer

Een klein rondje door mijn achtertuin is echt genieten.
Zeker nu de zomer nog een toetje geeft.
Je ziet planten verward nog een extra bloem geven.
Maar de natuur laat zich niet leiden
en doet echt al wel een stapje terug,
en komt langzaam aan tot rust.

En geeft ons zo een kleine les.

Fijn weekend, ik hoop dat je de rust kunt vinden
om ook een klein rondje te maken
door je tuin, natuur of plantenbak :)

Heel veel foto's van echt een kleine tuin die volop benut wordt.

Roos Queen Elizabeth

Een hele zomer lang mag je genieten van deze enorme plant met paarse stengels en groot blad om in de herfst echt te stralen: Zilverkaars

Het primulaatje denkt dat het alweer voorjaar is.
Mooi contrast van bladvormen van de Zilverkaars, het kleine ronde blad Asarum europaeum (geen idee wat de Nederlandse naam is), Sedum en buxus.


Moederkruid word vaak als onkruid aangezien, bij mij staat hij in het kruidenvak. Lees hier alle geneeskrachtige eigenschappen: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/108576-de-geneeskracht-van-moederkruid.html

Dit voorjaar had ik de witte vlieg in de tuin waardoor veel planten het lastig hadden maar gelukkig gaf de pruim tomaat toch nog een kleine oogst

Vlijtig liesje doet haar naam altijd echt eer aan, van vroeg in het voorjaar tot diep in de herfst.

Veel uitgebloeide planten laat ik staan voor de beestjes en het silhouet tot in het voorjaar zo ook de zonnehoed.

Dit bloemetje ontdekte ik net, ik weet geen naam maar zeker een lieverdje

Eenmaal gezaaid krijg je elke jaar weer nieuwe duizendschoon.

Bloeiende oregano, munt erachter en de herfst aster die ik van mij zusje en schoonzus kreeg.

En daar was ze, mevrouw slakje ik denk dat ze niet alleen is, zie onderstaande foto.

Ik laat de slakken maar lekker eten nu aan het einde van het tuinseizoen, mooi kunstwerk.

Bijna dagelijks rits ik wel wat tijm af, heerlijk door zoveel lekkere gerechten.

Wat fijn er is ook weer een egel in mijn tuin, welkom!

En om al vast in de stemming te komen, hulst.





Geen opmerkingen: