woensdag 18 februari 2015

Gehaakte zigzag deken

In november startte ik met het haken van deze zigzagdeken,
met alle resten uit de mand en een stuk of vier bijgekochte pastel kleuren.
Wat was dat een heerlijk werkje om onder de koffie,
of op een luie zondag te doen.
Ik heb hem 2 meter lang gemaakt,
zodat hij ook op een eenpersoons bed kan als sprei.



 



































Hij is door het gebruik van bijna allemaal acryl garens heerlijk soepel
en voelt niet zwaar aan.
Mijn Granny Square plaid voelt veel zwaarder aan.
Deze ligt nu op onze slaapkamer mooi te wezen op een tafeltje.


Ik keek net rond in mijn atelier en zag dat ik ook een stapeltje stof
in pastel kleuren bij elkaar gezocht.
Daar ga ik volgende week na een aantal opdrachten mee werken.
Onbewust beïnvloed door de kleurenpracht van de zigzagdeken zou je denken,
maar wie in mijn keukenkasten kijkt kan ook zo alle kleuren pastel aan serviesgoed pakken.
Ook mooi voor de foto's :-)







Geen opmerkingen: