maandag 18 mei 2015

Engelse rozen


Wie mij en de webwinkel al langer volgt weet dat ik altijd wel een artikel met een fijn Engels roosje in de webwinkel heb. Alhoewel mijn stijl zeker met de tijd mee gaat blijven de rozen stoffen tijdloos actueel. Het is wel met vlagen dat je ze ineens weer overal ziet, maar uiteindelijk bepaal je zelf wat je meeneemt van de trends en weet je ook zelf waar jij je prettig bij voelt.
Dat de roos zoveel mensen en vooral vrouwen aanspreekt is niet zo raar want de roos staat voor liefde en romantiek en wie wil dit nu niet in zijn leven.
De kleur van de roos heeft ook zeker invloed op het gevoel wat je er bij krijgt. De rode roos wordt gezien als uiting van diepe intense liefde. De roze roos heeft net als de kleur roze een zachte betekenis van elegantie en jonge romantiek. Zelf had ik ook roze rozen in mijn bruidsboeket en na bijna 25 jaar is onze liefde wel diep donkerrood ;-)

Als je even goed nadenkt zie je de roos eigenlijk overal wel opduiken: in liedjes en spreekwoorden, parfums en huis-sprays, in tatoeages en op kaarten, titels van films en meisjesnamen. Zelf vind ik de naam Roos voor een meisje heel mooi! Ook de rozenbotteljam en siroop is erg lekker en gezond, en de vogels kunnen in de wilde roos heerlijk schuilen. Ik vergeet bijna de gewone tuin: in een normale leef tuin zou eigenlijk altijd wel een roos moeten staan. Nu is de trend dat veel tuinen een begraafplaats lijken, met tegels, grint héél véél grint in strakke bakken, een paar strak geschoren bomen en natuurlijk een design element. Ieder zijn ding hoor maar daar zou ik echt doodongelukkig in worden. In onze achtertuin staat een prachtige Engels roos Queen Elizabeth en een trosroosje op stam, beiden mooi roze. Nu hebben we wel grote tegels (ik val door de mand) maar dat was een compromis met mijn man die een net iets strakkere smaak heeft als ik. En om de liefde donkerrood te houden kies je gewoon een middenweg, zo moeilijk is de liefde niet.

Zo is het dus ook met de romantische Engelse rozen in huis, deze kan je heel landelijk toepassen door het Engelse rozen kussen te combineren met stippen en ruiten en nóg meer roosjes. Maar je kan hem ook prima solo laten bloeien op je bank of stoel. Ook de combinatie met een effen kussen is prachtig. Kijk maar eens om je heen, welke hoek kan bij jou wel een vriendelijk accent gebruiken? En voor ik het vergeet: ik maakte er ook een tweetal grote etuis van voor de haaknaalden, panty's of lingerie. De ge-quilt-stof is prima wasbaar en daarom is de rozen etui ook zeker als luxe toilettas geschikt. 

Ik ben benieuwd: ben jij een rozen liefhebber?


Geen opmerkingen: