vrijdag 19 juni 2015

Oudgroen - Sage - Salie

Afgelopen week had ik een lap linnen uit mijn stofvoorraad gezocht. 
Ik wist al wat ik er van zou gaan maken, en onder het naaien bedenk ik vaak de productteksten. Of eigenlijk krabbels, losse zinnen die ik later tot een mooi geheel maak. 
Althans dat probeer ik, want de ene keer rolt er zo een fijn stukje tekst uit de pen en de andere keer wil het maar niet vlotten. Ik volgde eind 2014 en begin 2015 een tweetal cursussen bij de Webshop Academy en bij Succes met je Webshop beide erg informatief en leerzaam. Productteksten zijn erg belangrijk voor zowel de zoekende potentiƫle klant als voor de kopende klant. Want je wilt als klant goed weten wat je koopt en alle producteigenschappen duidelijk hebben. Onder het naaien van alle stiksels voor de kussens zat ik zo te twijfelen aan de kleur van de stof. In mijn beleving was de kleur groen-blauwig. Maar daar kan een klant natuurlijk niet veel mee, want ik zou als klant dan denken: is het nu groen of is het nu blauw? Verwarrend toch?
En het laatste wat ik als webshopeigenaar wil is een klant verward maken ;-)

Dus maakte ik van de overige stof een mooie roos en postte deze op Facebook en andere sociale media met de vraag welke kleur dit zou zijn. Op de sociale media is het vaak erg wisselend hoe er word gereageerd en hoe vaak een foto word bekeken. Deze keer waren er veel reacties en het bericht werd maar liefst 2500 x bekeken. Zo leuk hoe iedereen meedacht en de kleur noemde welke ze passend vonden. Het varieerde van zeegroen, licht koper groen naar vergrijsd groen. De kleur die het meeste werd genoemd was oudgroen en grijsgroen. En door een aantal werd deze kleur herkent in verftinten zoals :
early dew en saliegrijs. Sonja van Country@Home gaf de doorslag met de verfkaart die ze toonde, de kleur was precies de kleur van de kaart: Sage!

Dit vind ik zo leuk hoe iedereen meedenkt en echt even de moeite neemt om serieus te reageren. Nogmaals allemaal bedankt, ik waardeer dit echt!
Wat ik van de sage linnen maakte zie je hier: kussens en een fijn etui.

Eervolle reacties!






Geen opmerkingen: