vrijdag 16 september 2016

Kleurrijke types

Kleurrijke types

Waar denk jij aan bij een kleurrijk type? Als ik naar de buitenkant kijk zie ik kunstzinnige personen voor mij. Of de dames met de bloemenoverslag jurkjes in vrolijke dessins gecombineerd met bonte maillots en felgekleurde laarsjes. Of de vele hakende dames die een mix maken van bolletjes katoen tot de meest vrolijke en uitbundige creaties voor omslagdoeken en woonaccessoires. Maar ook zie ik dames voor mij die juist heel stemmig gekleed zijn in één kleur met een bijzondere bril, sieraad of tas waarmee ze net dat beetje meer laten zien. Je kunt ook kleurrijk zijn door een bijzondere haarstijl en kleur of uitgesproken make-up of tatoeages. Mooi om te zien!

Je kunt ook heel kleurrijk aan de binnenkant zijn. Zelf denk ik aan het programma De Stoel, Paradijsvogels en Showroom. Mensen die zich niet laten leiden door wat sociaal wenselijk is. Ze leven het leven wat ze gewild of ongewild tegen komen. Ik vind het geweldig om te horen hoe ze soms heel bewust kiezen voor een levensstijl. Maar soms ook heel verdrietig hoe het leven iemand heeft getekend en daarom geen andere keuze had. Veelal is er berusting en de wijze waarop deze mensen daarover vertellen kan mij echt ontroeren. 

Mooie mensen

Zijn we eigenlijk allemaal niet kleurrijk? Iedereen maakt keuzes klein of groot, zichtbaar en minder zichtbaar. Of dit nu in kleding, haar, food, woon en lifestyle accessoires is, een gebaar, een mooi gedicht of lange woorden, teken of schilderkunst. Kleurrijke mensen ik vind ze prachtig van binnen en buiten! Dus om nu te gaan zeggen voor wie de kleurrijke tassen zijn die ik maakte? Nee dat ga ik dus niet doen, want hoe kleurrijk je wilt zijn en hoe jij dit tot uiting brengt dat bepaal je nog altijd helemaal zelf. 




Geen opmerkingen: