donderdag 19 januari 2017

Zwarte werk tas 13 inch





In deze eerste blogpost van 2017 direct een nieuw tas model waarbij ik de actieve vrouw van nu in mijn gedachten hield. Wat doet ze, waar gaat ze heen op een dag en wat neemt ze mee. Met deze gedachten in mijn hoofd tekende ik deze veelzijdige middelgrote tas. Een makkelijke tas die je s’ morgens inpakt voor het werk of de avond ervoor, zodat je relaxed de dag kan starten. Een tas die netjes is voor een vergadering of presentatie en waar je na het werk ook kleine boodschap mee kan doen. Of je moet door naar de zwemles, kapper, dokter of tandarts afspraak. Hoe jou gezins-samenstelling ook is we zijn veel en vaak onderweg. Afspraak kaarten, laptop, aantekeningen, persoonlijke verzorging en wat al niet meer, je wilt niet mis grijpen of in een in een chaotische bende moeten graven. Als je deze tas op een voor jou logische manier indeelt is dit geen probleem je komt altijd goed verzorgd aan met deze tas waar je direct de juiste spullen pakt, hoe fijn is dat.




Het ontwerp aan de binnenzijde moest aan een aantal punten voldoen: ruim groot hoofdvak in A4 formaat. Waarin voldoende ruimte is voor de agenda, notebook, (make-up) etui, lunch box en een waterfles. De binnen vakken zijn voor een 13 inch laptop, rits vak voor losse spullen zoals de sleutelbos en klein notebook. En natuurlijk een smartphone vak. Dit alles zonder dat het een te logge grote tas zou worden. Ten eerste oogt dit niet zo mooi. En ten tweede zal je in een te grote tas dingen gaan verzamelen die je niet (meer) nodig bent. Als gevolg een rommelige tas die totaal uit model zwaar aan je schouder hangt. Alhoewel ik weet uit eigen ervaring dat het verzamelen van spulletjes in het allerkleinste tasje ook prima lukt. Verrassend wat er allemaal uit mijn tas komt nadat ik deze om keer: verfrommelde papiertjes, zakdoekjes, snoeppapiertjes, visitekaartjes, oude aanbiedingen en nog meer van die zaken die direct in de prullenbak mogen. Niets is mij vreemd :-)






































 
De buitenzijde heeft een mooie strakke belijning voorzien van fijne details. Omdat de basisvorm rechthoekig is en ik niet wilde dat de tas te strak zou ogen, heb ik de onderkant iets breder uit laten lopen en de hoeken afgerond. Het voor vak met rits is decoratief en ook te gebruiken als opbergplek natuurlijk. Ik kan op de plek van het rits vak ook prima een ander type vak maken. Of de tas deelnaden geven. Een goed basis model waar ik met aandacht aan heb gewerkt en uitgetest. Zelf ben ik helemaal blij met de wijze waarop de schouderhengsels zijn bevestigd.  Deze strakke en eenvoudig ogende bevestiging past helemaal bij het totaal plaatje wat ik voor deze veelzijdige tas in gedachten had. Ik zeg bewust “eenvoudig ogende bevestiging” want zo ziet het er aan de buitenkant uit. Het is een precies werkje om de plek precies evenwijdig te maken en aan de achterzijde zit meer dan je ziet, zodat de hengsels doen wat ze moeten doe: jou spullen dragen. 


Ik ben benieuwd wat jij van dit nieuwe model tas vind, feedback is welkom!

Geen opmerkingen: