vrijdag 26 mei 2017

Ga je mee naar buiten?



Nu de temperaturen weer aangenaam zijn, de zon boven de lucht staat trekt half Nederland er weer op uit. Zeker met lange vrije weekenden, de zomervakantie in het vooruitzicht is het fijn om buiten te zijn.

Een hele dag luieren in je strandstoel met een goed boek kan heerlijk  ontspannend zijn. Maar het is ook fijn om actief bezig te zijn in de buitenlucht. Wandelen en fietsen doe ik graag en niet perse op een vrije dag. Elke week loop ik een flink stuk met een vriendin in de omgeving. Vanuit ons dorp Lemelerveld ben je binnen vijf minuten in het buitengebied. Het is zo mooi om elke week de natuur te zien veranderen, samen de week bij te praten en ondertussen ook nog gezond bezig te zijn. Goed voor lichaam en geest :-)


Samen met mijn man fiets ik graag flinke stukken. We zijn wel mooi weer fietsers. Met fietsen in de snijdende wind doe je ons geen plezier, maar nu het echt weer zomers is maken we regelmatig een rondje. In Overijssel zijn veel wandel en fiets routes die je langs de mooiste pareltjes van Overijssel brengen. Als je dit jaar toerist bent in Overijssel zou ik zeker bij de plaatselijke VVV een wandel of fiets tocht ophalen. Of je volgt de oneindig vele wandel en fiets routes die via knooppunten te volgen zijn. Ook kan je via oa. Route.nl gratis routes downloaden, ook met een handige app. 






















Of je nu een wandelaar of fietser bent, de wereld om je heen zie je zoveel anders als je loopt of fietst. Kleine dingen die ongemerkt aan je voor gaan in het haastige leven zie je al wandelend of fietsend heel anders. Nu loop ik geen afstanden waarbij ik extra spullen mee moet nemen. Maar op de fiets maken we wel meer uren. Waarbij ik graag een jackje, wat eten en drinken meeneem. Voor de langere wandel en fiets tochten van een halve dag zijn onderstaande spullen zeker handig om mee te nemen.



  •  Tekentang
  • Blaren pleisters
  • Kleine reistube zonnenbrandcreme
  • Evt. een route kaart
  • Telefoon
  • Flesje water
  • Stuk fruit of lunch

Hoe je deze spullen meeneemt is heel persoonlijk. Het handigst is een tas op de rug. Er zijn grote rugtassen speciaal bestemd voor wandel en fiets tochten. Maar voor de halve dag is een grote rugtas vaak niet nodig. Je kiest dan voor een klein soepel rugtasje die lichtgewicht is. Je kan kiezen voor een synthetische variant die je voor een paar euro bij alle discounters koopt. Nadeel van synthetisch stof is dat het snel gaat zweten op de rug en de schouderbanden kunnen akelig gaan schuren. Vind je dit ook vervelend? Kies dan voor de rugtasje van katoen die ik deze week speciaal voor deze buitenactiviteit maakte.  Voor de kleinere spullen maakte ik een binnenvak met rits erin. Zodat deze veilig opgeborgen zijn en niet onderin je wandeltas liggen. En omdat het oog ook wat wil gaf ik deze rugzakjes allemaal een flinke cirkel van PU leer. Dat maakt een handig katoenen rugtasje ineens heel uniek. Bekijk ze allemaal HIER
 Veel wandel en fiets plezier!







Ontvang direct voordeel als Special Friend 
           
• Ontvang 5,00 korting
• Doe mee met de give-away
• Ontvang de uitnodiging voor de Special Friend sale

Geen opmerkingen: