vrijdag 15 januari 2010

Vrijheid van meningsuiting?

Elke morgen doe ik altijd even mijn rondje pc: twitter, hyves en blog. Als webshop vrouwtje vind ik het altijd erg leuk om de nieuwe artikelen, grote updates en andere wetenswaardigheden van collega’s te zien. Ook leuke statements en uitspraken van familie en vrienden zijn erg leuk om te lezen.


Vaak...maar ook niet altijd, er is zoveel creatief talent.. dan reageer ik wel eventjes. Vind het zelf ook altijd leuk om te horen wat een ander van mijn spulletjes of uitspraken vind.
Deze week heb ik een www-tje (op hyves) gevolgd waarbij het ging over een akkefietje tussen twee collega’s van mij.

De 1 ken ik vrij goed, de ander wat minder en van beide waardeer ik hun producten. Heb ze beide even een privé berichtje gedaan zonder mij in de kwestie zelf te mengen, omdat zoals ik al zei ik ze beide waardeer en beide volwassen dames zijn die dit zelf wel uit kunnen vechten.

Wat mij in de discussie van dit www-tje opviel en waar dit blogje dus om gaat is dat het heel goed de wereld van NU weergeeft: hoe wij mensen hier met elkaar omgaan.

Zonder enige schroom worden woorden uitgesproken en mensen neergesabeld, hard tegen hard...neerhalen...

Maar gelukkig las ik ook mildere woorden, die helaas dan weer worden bestempeld als meelopers.

Triest was een woord wat voor kwam in dit www-tje en ja dat was toch echt het gevoel wat ik hier bij kreeg.

In het begin zei ik dat het voor mij de wereld van NU weergaf, maar dat wil ik herzien, want al in de oertijd sloeg men elkaar de hersens in, werden mensen aan de schandpaal gezet...met dit verschil, toen zat men niet veilig en redelijk anoniem achter de pc maar keek men elkaar recht in de ogen aan!

Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, flap er zelf ook van alles uit, want maak van je hart vooral geen moordkuil..maar ik denk, kijk een klein beetje uit voor je op de enterknop drukt...pak anders eerst een pen..en je zult zien dan is de eerste ergernis al weg...ook leuk trouwens voor jezelf een soort dagboekje!

En denk nou niet, Jolanda is een soort van heilige, ook ik loop vloekend en tierend door het huis als het allemaal niet gaat zoals ik wil, maar een idealist ja dat ben ik wel en wil ik ook blijven!

8 opmerkingen:

Fiedelientje zei

Wat mooi verwoord!!!

Groetjes en een fijn weekend!
Claudette

Anoniem zei

je slaat de spijker op zijn kop,
groetjes Judith

Natascha zei

Daar ben ik het helemaal mee eens!!

Laura zei

Mooi verwoord mijn complimenten

Sandra zei

Mooi geschreven! Je hebt gelijk hoor. Ik ben zelf ook van 'leven en laten leven' Het is nooit zwart/wit, er zitten een heleboel grijstinten tussen. Laten we een beetje lief zijn voor elkaar...dus nog bedankt voor het laatste berichtje dat je achterliet!

Fijn weekend verder!

Xandra at home zei

Mooi verwoord!
Laten we in ieder geval aardig en beleefd tegen elkaar blijven!

Irma zei

Heej Jolanda,

helemaal mee eens vaak is er ook een email adres en kun je het best achter de schermen uitvechten.

lieve groet Irma en alvast een heerlijike blogweek.

Door Jolanda zei

Fijn om deze reacties te horen, en Irma het sfeertje op hyves is wel anders dan onder de bloggers...is dan mijn idee hé:)

Allemaal een fijne week!