zaterdag 26 maart 2011

Fifties schort.

Deze week heb ik een nieuw model schort gemaakt: Het jaren 50 schort stond al heel lang op mijn verlanglijstje en ik ben erg blij met het resultaat.
Ik heb het patroon gemaakt aan de hand van een patroonboek uit 1948. Voor de echte fifties look. Ik heb er een kleine aanpassing in aangebracht. Bij het origineel gaan de schouderbanden door naar de taille middenachter, maar dan zou ik meer maatgebonden zijn. Nu gaat de band rond de nek en is deze verstelbaar met een knoop.

Ook zijn er twee sets placemats en pannelappen toegevoegd, in een lieve patchwork stof en een hippe nieuwe vintage stof.
Verder was het een week waarin ik veel de hort op was, van die halve dagen en avonden. Weinig tijd om gezellig de "sociale media" bij te houden. Daarover had ik overigens een ouderavond, sociale media bij jongeren, erg herkenbaar en opvallend was hoeveel ouders bij het woord hyves of blog onwetend de schouders op haalden. Wel lastig lijkt mij om je puberkids te kunnen begrijpen en er een oogje op te houden als het voor jezelf geheel onbekend is. En je mist ook heel veel leuks, toch:)

Fijn weekend, Jolanda.
Een reactie plaatsen