zaterdag 26 maart 2011

Fifties schort.

Deze week heb ik een nieuw model schort gemaakt: Het jaren 50 schort stond al heel lang op mijn verlanglijstje en ik ben erg blij met het resultaat.
Ik heb het patroon gemaakt aan de hand van een patroonboek uit 1948. Voor de echte fifties look. Ik heb er een kleine aanpassing in aangebracht. Bij het origineel gaan de schouderbanden door naar de taille middenachter, maar dan zou ik meer maatgebonden zijn. Nu gaat de band rond de nek en is deze verstelbaar met een knoop.

Ook zijn er twee sets placemats en pannelappen toegevoegd, in een lieve patchwork stof en een hippe nieuwe vintage stof.
Verder was het een week waarin ik veel de hort op was, van die halve dagen en avonden. Weinig tijd om gezellig de "sociale media" bij te houden. Daarover had ik overigens een ouderavond, sociale media bij jongeren, erg herkenbaar en opvallend was hoeveel ouders bij het woord hyves of blog onwetend de schouders op haalden. Wel lastig lijkt mij om je puberkids te kunnen begrijpen en er een oogje op te houden als het voor jezelf geheel onbekend is. En je mist ook heel veel leuks, toch:)

Fijn weekend, Jolanda.

17 opmerkingen:

Pink Princess zei

Lief dat schort met die stofjes ♥

Ja, ik hoor hier in de omgeving ook veel leeftijdsgenoten die niks "hebben" met de social media. "Hyves?? Nee hoor doe ik niet aan" hoor ik dan vaak, en ja die hebben dan toch kinderen. Ik "zit" wel op Hyves, had een FB account en blog natuurlijk. Zou er niet meer zonder kunnen :)

Fijn zonnig weekend en groetjes van Marian

Anoniem zei

wat een prachtige schort! De placemats en pannelappen zijn ook erg schattig,
fijn weekend,
groetjes Judith

inge zei

zo zou je alweer een shortje dragen en ja ouders zouden best af en toe een beetje upgraden met hun kids...al is er ook gelukkig heel wat leven buiten de pc ...fijn weekend !

Snoes zei

Wat een schatje toch weer! Fijn weekend ;)

Mandy zei

Leuke stofjes heb je gebruikt voor het schort, het is een mooi geheel geworden.

Ik vind het ook heel belangrijk om te weten en te begrijpen waar mijn kinderen zich mee bezighouden, maar ik vind het vooral ook zelf heel leuk om me te verdiepen in nieuwe dingen. Dat maakt dat je midden in "het leven" blijft staan volgens mij.

Fijn weekend Jolanda!

Audrey zei

Wat is het schort leuk geworden Jolanda, helemaal in stijl! De placemats zijn weer erg lief en mooi, fijn weekend!

Liefs Audrey

Unknown zei

ooooh hoe schattig die fiftiesschort!!! Een ware keukenprinses ben je met zo'n schort aan!

Je zult als ouder toch wel bij moeten blijven van sociale media ed.....wil je een beetje vat hebben op waar en wat ze doen toch? Ik ben graag ervaringsdeskundige;)

Groetjes
Lynda

Mayflower zei

Ohhh.....wat is die leuk dat fiftiesschort. Je heb er ook mooie frisse stoffen voor uitgekozen Jolanda. Ik ken Twitter en Facebook ook alleen van naam en ik heb wel op Hyves gezeten, maar daar ben ik mee gestopt toen ik ging bloggen. Hier gaat ook veel tijd inzitten en toen heb ik mezelf voor de keuze gesteld.
Fijn Lenteweekend.
Lieve groet, Mea

lucie zei

O wat een mooie schort!

Jenny zei

Leuke schort, heerlijke kleurtjes!
En dat verhaal over de sociale media...heel herkenbaar! Ik mag ook graag "bij"zijn met deze dingen.

Ik merk aan mijn dochters wel dat van hun vriendinnen er weinig ouders zijn die thuis zijn op internet.
Jammer, vaak wordt je veroordeeld om dingen waar een ander geen weet van heeft.
Sommige ouders weten amper waar de knop zit om een computer aan te doen.

Ik ben blij dat ik mijn kinderen kan volgen, bij wat ze doen en zij vinden het gelukkig prachtig en ook handig.."mam ik ben dat en dat vergeten...zou je ff een mail willen sturen!"


Groetjes Jenny

geen zei

Had het al op twitter vermeld, maar nu hier ook even, SUPER leuk !!

Gepke zei

Hi Jolanda, wat een geweldig schort! Helemaal leuk!
Je schildert inderdaad op geruite stof, fantastisch toch! Echt een aanrader.
Groetjes, Gepke

Audrey zei

Wat geweldig zoveel leuke lieve reacties Jolanda, we genieten allemaal met je mee!

Liefs Audrey

Xandra at home zei

Wat zijn je schorten mooi geworden. En wat leuk dat het echt een patroon uit de jaren 50 is!
Groetjes Xandra

Nicole Claudia zei

Wat een superleuk modelletje en de stofjes, zo lekker vrolijk. Zou ik dan m'n eten ook minder aan laten branden??

Meer oplettend door de vrolijke noot van het schort?? Hahahaha! Ik ben niet zo'n ster in de keuken...

Groetjes, Collie

Anoniem zei

ohooo wat leuk zeg, heb je daar ook een patroon van?

groetjes Wendy (wel met hyves;) )

Door Jolanda zei

Hallo Wendy,

Bedankt voor je complimentjes:) Het patroon heb ikzelf getekend, dus ja ik heb er een patroon van.

Groetjes, Jolanda