maandag 20 augustus 2012

Flow vakantieboek 30 dagen project

Wat was dat leuk,
het volschrijven en plakken van het vakantieboek van Flow tijdens mijn zomerstop.
Daarin ook het 30 dagen project, gebaseerd op het 365 dagen project
Ik heb het project ingekort tot 21 dagen project 
waarin ik 21 dagen lang elke dag een handgeschreven brief schreef en verstuurde. 

Ik kwam er al snel achter dat je zo gewend bent aan de korte snelle berichten
op oa. twitter en facebook, compleet met spellingscontrole en :) :( :-D
Een brief met aandacht schrijven is toch wat anders dan een kattebelletje of kaart met hoi, doei en leuk zeg!
Ook kreeg ik bij de eerste brieven een zere arm, ja echt waar!
Geen muisarm, maar schrijfarm, haha!
Ik gebruikte de enveloppe mal van Buiten de Lijntjes, veel papier uit de Flow, een briefpapier pakket ooit gewonnen bij Omstebeurt maar ook zelfgetekende brieven, het briefpapier uit 1937 ter ere van het Huwelijk van Juliana en Bernard. Zo kreeg iedereen: kinderen, familie, vrienden tot collega's een persoonlijke brief.

Ik kreeg ook een aantal brieven retour,
was niet mijn intentie,
ik schreef zonder iets terug te verwachten,
maar wat was ook dat leuk:
een lieve brief die ik met zorg bewaar en zeker nog eens overlees.

5 opmerkingen:

Bea zei

Wat was het super om brieven te ontvangen van jou! Met een grote glimlach gelezen. Hopelijk heb je meerdere mensen nu aangestoken om eens weer ouderwets een brief te gaan schrijven, want eerlijk is eerlijk zo'n handgeschreven brief ontvangen is heerlijk ! Kussie van jouw zussie.

Marièlle zei

Wow, wat een leuke invulling van het zoveel dagen project. Toevallig heb ik net een nieuwe set briefpapier gekocht, hoop hem morgen te hebben en via een oproepje op een site een adres van een hopelijk nieuwe penvriendin gekregen. Hoewel ik social media erg leuk en handig vind mis ik toch wel een beetje de sjeu van echte brieven. Maar wie weet komt dat weer terug....leuk!

kim zei

Wat leuk dat je dat hebt gedaan zeg!!

Audrey zei

Wat een super leuk idee Jolanda! Ik vond het heel verrassend leuk om een brief van je te ontvangen met veeel plezier gelezen, en nu op een persoonlijk plekje bij leuke handgeschreven brieven. Geweldig initiatief! En wens je weer een hele mooie nieuwe werkweek met nieuwe inspiratie en mooie ideeën!

Lieve groetjes Audrey

noofs zei

Ik heb de laatste tijd ook weer wat brieven en andere dingen met de hand geschreven en moet je echt gelijk geven. Je arm gaat er echt zeer van doen. Moest er weer even aan wennen. Ik vond het leuk om over jouw project te lezen :-))