maandag 8 oktober 2012

Rokje!

Rokje gemaakt in een geweven Etnolook stof. Omdat het een wat vollere stof is heb ik een simpel gerend model gekozen. Want met vollere stof op volle heupen moet je erg voorzichtig zijn :)
Altijd mooi met een blinde rits erin, onzichtbaar in de naad verwerkt. Omdat de zigzag eigenlijk over de lengte van de stof loopt en ik het rokje uit de breedte van de stof heb geknipt lopen de kleuren van de zigzag niet door. Maar dit is gedragen niet storend.
Een rokje zonder tailleband heeft nogal snel de neiging uit te lubberen in de taille. Bij deze stof is extra verstevigen met vlieseline lastiger, daarom heb ik aan de binnenzijde van de voering een beleg van stevige katoen gemaakt. Het is een heerlijk warm rokje met mooie kleuren geworden, ik ben tevreden!

5 opmerkingen:

Zaanse Zolder zei

Wat een prachtige rok, heerlijk warm lijkt me. Super gemaakt !

Nicole Claudia zei

Inderdaad een prachtig rokje schitterend qua stofje en modelletje. De binnenkant verstevigen is een perfecte oplossing, zodat het mooi in vorm blijft.

Het staat je prachtig!

Groetjes, Collie

Anoniem zei

Dat is een prachtige stof met mooie kleuren en een leuk model!

sarina zei

wat een mooi rokje!
groetjes sarina

Fan sels zei

Prachtig rokje heb je gemaakt, maar dat is jou ook wel toevertrouwd.