zondag 23 december 2012

Jaaa lekker simpel zelfgemaakt!

Ik verwijs via Facebook en Twitter vaak naar mijn recepten hier op mijn blog, het kan dus zijn dat je verkeerde feestdagen dagen leest :)

Ik maak hem ieder jaar een heerlijke zelfgemaakte kerstkrans (en kersttulband maar die ga ik straks maken) Een home made kerstkrans is echt niet moeilijk kijk maar mee.

Je hebt nodig:
  •  6 plakjes diepvriesbladerdeeg
  •  1 pakje amandelspijs
  •  1 ei
  •  Franse vruchtjes (Bigarreaux)
  •  evt. abrikozenjam.


Verwarm de heteluchtoven voor op 210 graden.
(kijk op het pakje bladerdeeg wat je hebt gekocht voor de andere types ovens) Laat de plakjes bladerdeeg naast elkaar als een lange strook ontdooien.
Bestrijk de randen die je over elkaar legt met water en plak deze vast.

Vermeng de amandelspijs met een half losgeklopt ei en een aantal kleingesneden Franse vruchtjes.


Vorm hiervan een lange worst en leg deze op het bladerdeeg. 
Bestrijk 1 lange kant van het bladerdeeg met water en vouw het bladerdeeg losjes om het spijs en plak de randen vast.


Vorm een krans van de lange worst en schuif 1 kant in de andere plak dit weer met water op elkaar. 
Leg de krans op een met bakpapier beklede bakplaat die met water is besprenkeld. 
De krans een beetje in vorm maken en bestrijken met de ander helft van het losgeklopte ei. 
Middenin de oven 20 tot 25 minuten bakken.

Je kunt de krans bestrijken met verwarmde gezeefde abrikozenjam of bestrooien met poedersuiker. 
Garneer de krans met halve Franse vruchtjes en klaar!
Morgenavond op kerstavond geniet ik hiervan samen met mijn gezin, ik hoop dat ook jij mag genieten van lieve mensen om je heen al dan niet met een homemade lekkernij erbij :) Fijne kerstdagen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Super, Jolanda. Lekker snel en simpel. Ik ga het maken. Fijne Kerst!