maandag 11 maart 2013

Breien uit de oude doos

Uit de doos vol wol verzamelde ik een mandje vol.
Wol van mijn man's oma, restjes van truitjes van de jongens en een zak vol van mijn moeder.

Ik pakte de breipennen ter hand,
gebruikte het basispatroon van Breien met Plezier (aanrader)
en dit geweldige boek van de kringloop.


Ik droomde dat ik gezellig samen met buurtjes of vriendin over de Lemelerberg liep.
De nieuwtjes doornam van de week, elkaar de grootste geheimen vertelde en ondertussen braaf doorbreide. Maar aangezien ik geen buurtje meer ken die breit en mijn vriendin aan de andere kant van de berg woont, breide ik in het weekend gezellig bij mijn mannenhuishouding waar de onderwerpen; auto's, lekkere chickies enzovoort meer voorbij kwamen.


Het boek is echt geweldig staat vol achtergrond informatie, sfeerbeelden en heel veel patronen.
Kijk maar mee.




Geïnspireerd door al deze breikunst is dit het resultaat.
Een heerlijk warm vest wat ik zeker met veel plezier jaren ga dragen.

  








5 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Super, krijg ook zin om een vestje te breien, zeker met deze kou!

Fan sels zei

Huh, dat doe je er ook nog bij???
Hoe doe je dat toch, een webshop bij elkaar naaien en ook nog een mooi vest breien, prachtig trouwens, dat wel!!!
Groetjes, Truus.

Nicole Claudia zei

Wat leuk om door de oude boekjes te bladeren. Ik heb zo'n heel oud boekje over smocken (in het Engels maar dat deert niet). Zó leuk die zwart wit kiekjes.

Dat is dus een vestje met heel veel kleurtjes die in andere breisels heeft gezeten, leuk! En mooi gemaakt, prachtig dat inbreien, werkt het leukst zo van het ene randje naar het andere.

Groetjes, Collie

IS Interieur Styling zei

Hoi Jolanda, zo he wat is dat een mooi vest geworden.Je kunt het ook met veel combineren, door al die kleurtjes.
En inderdaad een gaaf boek, mooie patronen en foto's.
groetjes Ingrid