donderdag 15 augustus 2013

Schoudertas Oker



Deze week maakte ik deze schoudertas. Het is een fijn model voor dagelijks gebruik, niet te groot en zeker niet te klein. Ik heb hem gemaakt van okergele lederlook een prachtige tint die mij bijna doet verlangen naar de herfst.


Een nieuw model maken is altijd leuk. Na diverse schetsen maak ik een werktekening waarin ik alle details inteken. Ook maak ik vaak een proefje van een detail, zoals de coupenaden onder om te testen hoe deze in het echt zijn. Vanuit de werktekening maak ik alle losse patronen, knippen en dan naaien. Altijd spannend hoe iets uitwerkt in het echt, soms werkt iets al naaiende toch anders dan bedacht en dit verwerk ik dan ook direct.


Ik heb de tas voorzien van drie binnenvakken en veel gevraagd; hij sluit met een rits. 


Geen opmerkingen: