maandag 17 februari 2014

Appel muffins

Een recept wat ik regelmatig bak
zijn deze appel muffins

Ik kreeg van een collega van mijn man
afgelopen herfst
emmers vol heerlijke appels
en na een flinke voorraad
appelmoes en appeltaart
wil een mens ook wel eens wat anders.

Deze appel muffins
vond ik op Smulweb
simpel te maken
en echt een succesnummer
hier in huis.






























Appel muffins
  • 250 gram appels
  • 250 ml yoghurt
  • 250 gram bloem
  • 2 eetlepels citroensap
  • 1 ei
  • 3 theelepels bakpoeder
  • 125 gram suiker
  • 1 zakje vanillesuiker
  • 80 ml olijfolie
Je hebt een muffin vorm voor 12 stuks nodig. Ik weet niet of de papieren cakevormen dit deeg goed vasthouden, dat kun je testen.
Vet de muffin vorm met boter in.
Verwarm de hetelucht oven op 160 graden, gas 180 graden.
Appels schillen, van klokhuis ontdoen en in kleine blokjes snijden.
Besprenkelen met de citroensap tegen het verkleuren en natuurlijk voor een heerlijke frisse smaak.
Meng de bloem, suiker, vanillesuiker en bakpoeder droog door elkaar.
Kluts de ei, olie en yoghurt goed door elkaar.
Voeg dit alles samen gewoon met de hand klopper.
Meng de appelblokjes erdoor.
Vul de muffin vorm, bak deze middenin de oven 30 minuten.
Stort de muffins en eet ze lauwwarm.
Koud kan ook maar uit ervaring weet ik dat de muffins geen tijd krijgen koud te worden bij mijn mannen :)

Eet smakelijk!









Geen opmerkingen: