vrijdag 7 maart 2014

Appeltaart havermout van Pauline

Wie werkt vanuit huis
in haar - zijn eentje kent het vast wel
lekker doorwerken geen zoemer die gaat
en dan ineens schrikken rond 14.00 uur
van een knorrende maag
of een licht gevoel in je hoofd

- oeps, ik moet nog eten -

Ontbijten en lunchen zijn echt belangrijk
ook als je alleen werkt
goed voor de concentratie
je lijf en je ritme
en dan niet met een broodje achter de naaimachine 
met het risico een draad mee te happen
- echt gebeurd, zie je het voor je -
ik ga uit het atelier
aan de eettafel
en neem sinds kort vaak havermout
ik kies graag voor onbewerkt voedsel
bij mij nooit voorgesneden groente
cake word gebakken van bloem
pannenkoeken van zelfrijzend bankmeel
en het bloemkool sausje is gewoon boter, bloem, melk
zo simpel en vooral puur echt eten
ik ben geen fanatiekeling hoor
ik luister gewoon naar mijn lichaam
en voel zelf waar ik het goed op doe
en nu lees ik dat dat vaak superfoods zijn ;-)

Havermout
is ineens weer helemaal trendy
op veel foodblogs kom je de meest lekkere recepten tegen
en deze is zeker mijn favoriet:
Pauline is wel fanatiek superfood eter
en maakt oa. daarmee de meest heerlijke recepten
Paulines keuken staat dan ook bij mijn favorieten!

Bedankt Pauline dat ik je recept mag delen












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





 
 
 
 
 
 

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 40 gr havermout
  • 150 ml amandelmelk
  • 1 appel
  • 1 tl kaneel
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Meng de havermout met de amandelmelk.
Rasp de appel grof en voeg dit bij de havermout.
Breng de havermout op smaak met de kaneel en eventueel wat stevia.
Meng het geheel door elkaar en doe de havermout in een ovenbestendig schaaltje.
Bak de havermout in ongeveer 25 minuten goudbruin in de oven.
Het hele huis zal naar appeltaart ruiken.
Serveer de appeltaart havermout warm.

PS-je van mijn kant: Ik gebruik gewone melk en voeg 1 eetlepel honing toe, mijn heteluchtoven staat op 150 graden

Wat een luxe om zo te lunchen!






























Recept: Pauline's keuken Placemat: Door Jolanda Beker: Petrus Ragout privé bezit

Geen opmerkingen: