woensdag 4 juni 2014

Reparatie Punt Lemelerveld



Een tijdje geleden werd ik door Dorien benaderd om deel te nemen aan het Reparatie Punt een nieuw initiatief van Duurzaam Leefbaar Lemelerveld.
Ik ben zelf zoveel mogelijk bewust bezig heb en geen liefhebber van massaproductie en al helemaal niet van de wegwerpmaatschappij.
Ik was ook bijna direct enthousiast, bijna want als ondernemer voelt het ook best even apart zomaar kennis weggeven. Na een kleine denktijd heb ik mede door het sociale en vrijwillige aspect toegezegd.






































Het Reparatie Punt is elke eerste woensdag van de maand* te gast bij het Leer en werkbedrijf De Enk. We werden warm onthaald met homemade appeltaart. De opkomst was echt al leuk en zo konden de vrijwilligers aan de slag met diverse klussen, de papierversnipperaar die na anderhalf uur weer perfect werkte was wel de slagroom op de appeltaart :)
Het mooie van deze ochtend is dat er daadwerkelijk spullen worden gemaakt die niet meer de moeite zijn om bij een bedrijf te laten repareren en anders worden weggegooid.
* I.v.m. de zomerperiode is de eerstvolgende keer 3 september 10.00 - 12.00 uur.






Ik wil iedereen aanraden om eens binnen te lopen bij De Enk, want hoe vaak ben ik er langs gefietst maar nooit naar binnen gegaan en afgaande op de reacties velen met mij: "ik was hier nog nooit eerder geweest"  Je vind er échte brocante, heel veel mooie artikelen gemaakt door de cliënten en daarnaast passende Fairtrade artikelen. Er word ook in opdracht gewerkt in het tempo wat past bij de cliënten.
Onderstaand heel veel sfeerbeelden van De Enk.












Geen opmerkingen: