vrijdag 15 juli 2016

De zomer vakantie tas

Over het algemeen hoor ik bijna altijd dat iemand een voorkeur heeft voor één bepaald type tas. En zijn ook dames die graag voor elke gelegenheid of outfit een passende tas hebben. Sommigen dames hebben helemaal geen voorkeur, ze gaan gewoon zonder tas de deur uit. Ik vraag mij dan af: waar laat je de mobile? Ik weet en zie dat die vrouwen de mobile zo in de broekzak steken. Iedereen zijn ding, maar ik vind het niet zo charmant staan. En de straling van de mobile is ook schadelijk voor de vrouwelijke edele delen. Voor de mannelijke edele delen overigens ook. Ik weet ook dat er zelfs vrouwen zijn die de mobile achter de BH steken (!!) Heb je een beeld?

Bekentenis: "Ik steek wel eens een verdwaald geldstuk achter mijn BH: niet schadelijk"

De zomervakantie tas

Een aantal weken in het jaar ontkomt bijna niemand aan een tas: de zomervakantie! Je gaat er op uit. Op reis, naar markten, stedentrips, fietstochtjes, dagjes uit. Naast de koffer of weekendtas is een tas die je bij je draagt wel handig. Want een portemonnee en sleutels neemt toch iedereen mee. 

Waar moet de tas voor deze doeleinden aan voldoen?
  • Veilige sluiting
  • Mobile telefoon vakje
  • Eventueel rits vakje
  • Cross-body te dragen met een verstelbare schouderband 

De afmeting van de tas is afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en met wie je op pad  gaat. Want een moeder zal toch niet ontkomen aan doekjes, wat snoepjes en ruimte voor de knuffel. Ook zal de één altijd een flesje water bij zich dragen (zoals ik) en de ander altijd een camera. Als ik erop uit ga met mijn man is mijn tas de opbergplek voor zijn zonnenbril en portemonnee of andere kleine zaken.


De kleine tas

Voor de dames die nooit geen tas bij zich dragen is een klein tasje perfect om mee te beginnen. Voor alle andere dames perfect als extra tasje. De tasje die ik maak variëren in afmeting, waarbij ik zorg dat er altijd een grote portemonnee in past. De tasjes sluiten meestal met een klep voorzien van een veilige magneet sluiting, drukknoop of schooltas sluiting. De band is verstelbaar zodat je hem op jou gewenste maat kunt maken. Je draagt hem op de schouder of veilig cross-body voor je. Vaak leg je de hand beschermend voor op het tasje, herken je dat? Een klein tasje heeft als bijkomend voordeel dat je nooit geen pakezel bent voor de overige mede reizigers. 




Een grote cross-body tas

Ben jij het type wat een flesje water, notitieboek, vochtige doekjes, deodorant, camera, extra make-up, zonnebrand cremé, zakdoekjes, maandverband, rol snoep, paracetamol, tekentang, zonnenbril én leesbril, pakje koekjes, lippenbalsem en een pen bij zich wil hebben? Dan is een grotere tas aan te bevelen. Je zou voor een ruime schoudertas met rits kunnen gaan, of een gezellig bowling model. De messenger met schooltas sluiting is ook aan te bevelen. Kijk of de band verstelbaar is, want dit is niet standaard bij alle tassen. Wil je van nog meer extra ruimte verzekerd zijn? Stop dan één van de katoenen totebags in de tas. Verkrijgbaar in verschillende leuke uitvoeringen.



Nogmaals de tip: je bent geen pakezel voor de medereizigers. Geef de kinderen een eigen rugtas als je op pad gaat, ook fijn als nieuwe schooltas na de vakantie. Er staan nog een aantal in de outlet. Bestel ze met jou tasje mee. Dat is twee keer blij en als je boven de 65,00 bestel verzendkosten vrij!

Ik wens je fijne zomerse dagen!

Geen opmerkingen: