maandag 19 april 2010

Beauty and the Beast


beauty and the beast

Ook zo genoten van dit heerlijke weekend?
Naast andere leuke bezigheden zaterdag ook mijn 100 poters in de tuin gepoot.
Zag toen hoe de eerste bloesem aan de vroege aardbeien zaten, in het hart van de bloesem het prille begin van een heerlijk aardbei, een echte beauty!
 
En ach ik noem deze poter wel een beast,
maar ik heb als een klein kind lopen ginnegappen bij het zien van al die gekke en grappige vormen waar altijd wel een monster of oud rimpelig opaatje in te herkennen is.
 
Vroege aarbei: Corona
Een stevige vrij grote aardbei met de echte smaak van "vroeger"
Poters: 35 x Ottena
Een vroege aardappel die vrij vastkokend is.
  65 x Parels
De Parel is een kruising tussen de Eigenheimer en de Libertas en is ook een relatief vroege aardappel die een wat kruimeliger structuur heeft.

5 opmerkingen:

Karin zei

He, wat leuk. Het was ook fantastisch weer om buiten te zijn. Lijkt me heerlijk om over een poos je eigen eten uit de tuin te halen.
Vooral aardbeien met de smaak van vroeger, waar kan je die nog kopen?
~X~ Karin

Irma zei

Heej Jolanda,

niets zo lekker als snoepen uit je eigen tui het oogsten alleen al is een feest, en zo'n aardappel is net als een wolk je kunt er altijd iets in zien.

lieve groetjes Irma

Roos zei

Ik zie ook wel een gezicht in die aardappel....met haren bovenop en een klein neusje , wat een lelijkerd hè hahahaha. Je tassen daarintegen zijn weer beauties !

Nicole Claudia zei

Wat een prachtige Beauty & the Beast!! Het is heerlijk buiten. Ik geniet dat alles weer aan het uitlopen is. Rem is gisteren samen met de kids de tuin aan het opruimen geweest en vooral het verwijderen van een oud winters laagje. En hij heeft een zwik geraniums gehaald, die kunnen vandaag in poten worden gezet. En ik liep in en uit naar buiten tussen de kussenhoezen naaien door. Want dat had eigenlijk vorig jaar al gemoeten, maar ja....... meneertje tijd liep weer eens te snel!! Hahaha.

Groetjes, Collie

Loveforpiemonte zei

Leuk gedaan joh, twijfelde net erg op de Rotterdamse markt of ik een grote aardbeienplant mee zou nemen, het werd toch even een olijfboompje helaas is het niet handig om naar de markt te gaan met de metro.. Volgende keer dus de aardbeienplant. Weekend was heerlijk zie blog.
Groetjes en een fijne week,
Madelon