zaterdag 24 juli 2010

2 x verjaardag...

Vandaag is onze jongste zoon 10 jaar geworden!
Ik wilde meneertje verrassen met een ontbijtje op bed met zijn favoriete eten: een gekookt eitje op brood,maar hij kwam al helemaal verjaardagsklaar naar beneden...dus lekker smikkelen en blij met zijn nieuwe game begeleid met ons luidkeels "Lang zal hij leven"

Ja dat zing je dan zo achteloos "Lang zal hij leven"...
Maar helaas weten wij in onze familie dat het ook heel anders kan gaan.Patricia, het dochtertje van mijn zusje en haar vriend is alweer 6 jaar geleden verongelukt...
Vandaag was zij ook jarig geweest, ze zou 13 zijn geworden.

Voor mijn lieve zusje

waar ik diepe bewondering heb, omdat ze ondanks het gemis van haar dochtertje altijd vol belangstelling is voor ons gezin en geen kaartje vergeet (zoals ik..) en toch meestal  met deze stralende lach rondloopt!
Mike is hun jongst zoontje, zo'n heerlijk boefie! Kijk maar...


Vanmorgen waren ze ook op Davey's verjaardag, we noemen, denken aan en missen Patricia ook op deze dag, maar we lachen en vieren ook Davey's verjaardag.
Zo mooi dat dat kan.
Van Bea heb een tijd terug kleertjes van Patricia gekregen, kleertjes met allemaal een verhaal.
Wat wij in de zak van Max proppen, is heel anders als het van je overleden kind is...
Je kunt niet alles bewaren, maar om deze kleertjes nu zo in dezelfde zak van Max te doen...nee.
Ik ga van de kleertjes er iets bijzonders van maken, vandaag heb ik haar al een klein cadeautje gegeven.

Het was heel vreemd, een bijna schuldig gevoel om de schaar erin te zetten...
Maar ook heel speciaal, al werkend met Patricia's kleertjes waren mijn gedachten heel veel bij haar.
En dat mag ook, want een kind sterft altijd te vroeg!
Dit is het resultaat, een mobielhoesje gemaakt met veel liefdevol handwerk.

Het hartje van haar tuniekje, badge van haar jasje, stof van haar tuniekje wat ze aan had toen mijn ouders 35 jaar getrouwd waren, herinneringen...


Fijne (vakantie) dagen allemaal, ik post denk ik volgende week nog, als het lukt hoor...voor we gaan relaxen aan de Nederlandse kust!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat! Wat een bijzonder mobielhoesje...
groetjes Judith

Unknown zei

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!! hij ziet er ook echt helemaal jarig uit!!Kijk 'm glimmen!!!;)

Jolanda je hebt wel een mooi hoesje gemaakt zeg......en wat een bijznder hoesje!! |Zo heeft ze de kleine meid altijd bij zich.........heel bijzonder en lief.........je moet er toch niet aan dénken!!!!!

Groetjes
Lynda

Denco zei

Allereerst gefeliciteerd met je zoon, hij ziet er stralend uit. Wat mooi dat je dat mobielhoesje heb gemaakt daar zal je zus wel blij mee zijn

Anoniem zei

Lieve zus,

Tranen staan in mijn ogen....
Wat ben je toch een schat!!!!
En wat heb je een liefdevolle blog geschreven over vandaag.
Zo'n dubbele dag, de verjaardag van Davey, de geboortedag van Patricia. Maar wat fijn hoe wij dit iedere jaar toch op deze manier doen!!! En lieve zus, het mobielhoesje is een geschenkje uit de hemel...gemaakt door mijn lieve zus. Een heel dikke kus van mij.

Kom Achterom zei

Gefeliciteerd hoor met je zoon
en meid wat een verhaal!! Wat heb je dat prachtig gemaakt. Ik denk dat je zus er verschrikkelijk blij mee zal zijn.
OOh ik ben er eigenlijk stil van dit moet wel even bezinken hoor en het zet je behoorlijk aan het denken!
Ik wens je een heel fijn
weekend
Yolanda

Anoniem zei

Ik kwam via Twitter op je blog, maar wat heb je een mooie blijvende herinnering gemaakt!
Echt heel knap, lijkt me zo moeilijk om de schaar in die bijzondere kleertjes te zetten, maar volgens mij is het het 100% waard!!

Fiedelientje zei

Kippevel...

Van Harte Gefeliciteerd met je zoon!!! Wat een bijzonder mobielhoesje!

lieve groetjes,
Claudette

Audrey zei

Lieve Jolanda..

Als eerste gefeliciteerd met je tiener! Maar wat een bijzonder blog, vol met emotie en weer het kippevel. Speciaal voor je lieve zusje, voor Patricia en voor Mike! Geniet van elkaar en veel liefs voor jou.

Liefs Audrey

Snoes zei

Wat een ontroerende blog...slik...mooi gedaan en van harte met jullie zoon en nog vele jaren!

Door Jolanda zei

Heel erg bedankt voor alle lieve reacties en de felicitaties...fijne zondag allemaal!

aaltje zei

Lieve Jolanda
wat een waardevol geschenk heb jij voor Bea gemaakt ze liet het gisteren zien en als ik dan zie hoe ze met haar handen over die kleine stukjes stof gaat zo liefdevol voor haar van onschatbare waarde ik ben trots op jullie allemaal want voor jou blijft het ook altijd een dag met een randje Davey zijn verjaardag vieren en Patricia haar geboortedag gedenken

Liefs Mama