maandag 27 september 2010

2 weken terug:

..zag ik dit in mijn nieuw aangelegde achtertuin:

De prachtige roos heeft in de korte tijd dat hij in onze tuin staat maar liefst 7 rozen gegeven, dat belooft wat voor volgend jaar.
Queen Elizabeth Rose@

Herfst krokus

Herfst aster, doet mij altijd denken aan mijn oma:)
Aster frikartii Monch

Heerlijk geurende jasmijn aan de pergola bij het raam waar ik straks mijn werkplek krijg.
Sterjasmijn Trachelospermum

Viooltje Rebecca, echt een schatje met het blauw (goh blauw:)) en wit.
Kleine vlinderstruik, wist helemaal niet dat die bestond.
Buddleja Lochinch

Nee, dit is geen onkruid, dit is moederkruid, thee ervan is goed tegen hoofdpijn.
Was erg blij dat hij toch tussen het bouwafval van de afgelopen maanden weer opkwam.


Kijk deze roos heeft losse roze rozen, maar wat ik het leukste vind, de bottels!
Japanse bottelroos Rosa rugosa "Alba"


Ijzerhard, mooi achteraan met de ijle bloemen.
Verbena bonariensis

Sedum, die had ik nog overgehouden van de oude tuin, dus gelijk een mooie pol.

En als de vogels mij niet voor zijn, mooie hulst voor de kerst.
Zo om even de regen van deze maandag morgen te vergeten!

Fijne week, Jolanda.

7 opmerkingen:

Jolanda zei

Oh wow! Dar word ik (nu ik naar buiten kijk en alleen maar regen zie) wel heel blij van!

- zei

Beauty all around you!

Nicole Claudia zei

Wat staat er lekker veel nog in bloei in je tuin!! Prachtig om naar te kijken en de regen te vergeten!!

Groetjes, Collie

Mayflower zei

Wat staat er nog veel in bloei Jolanda en wat heb je er een prachtige foto's van gemaakt. Prachtig je roos....hier bloeien ze ook nog steeds door.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

Marian zei

Wat een combinatie...
een mooie roos
een herfstaster
en (Kerst)hulst.

Alles kan in de natuur zie je wel...

Sonja zei

Hoi Jolanda... mooie planten heb je in je tuin. Leuk..

IJzerhard is ook mijn favoriet wel en weet je wat ik me nu af vroeg.. welke rozen rozebottels krijgen?
Zo leuk om een krans mee te maken. Moet de natuur maar in om ze te knippen dan ;)

Fijne week verder..

Groetjes, Sonja

Vrouwe Papenborg zei

Hallo Jolanda,
vandaag je PIF ontvangen. Heerlijk dit cadeautje ...
En je blog ziet er weer goed uit ... Groet'n Monica