vrijdag 29 oktober 2010

Weekje herfstvakantie voorbij!

In deze week herfstvakantie
was ik vooral druk met ontbijt en logies met bijbehorende taxiritjes voor alle afspraken en loge's van onze drie zonen.
Heel gezellig maar echt een dag naaien voor de webwinkel zat er niet in.
Ik heb dan ook de hele week over deze flanellen bloese voor mijzelf gedaan. Elke keer eventjes, vind ik eigenlijk niets aan, ga liever een dag aan 1 stuk door:)
Zoals je ziet er moet nog 1 mouw in en nadat ik deze post klaar heb gaat dat ook gebeuren!


En bij de kringloop vond ik dit doosje,
nieuwsgierig als ik ben keek ik erin en snel deed ik hem dicht voordat iemand anders deze prachtige schatten zou zien:)
Een geweldige aanwinst voor bij mijn collectie oud linnengoed en school werkstukken.


Kijk nou, gemaakt door A. v.d Beek. Op de lagere school! (vanaf 6 t/m 12 jaar)
Geweldig, daar kan ik zo van genieten, alles met de hand vol ijver gemaakt.


Kraagje met manchetjes, smocklapje, breilapje,
Zakje voor onder de rok (denk ik?) 2 broekjes, jurkje, lapje met knoopsgaten en het topstuk van geduld: de stoplap.
Alles is geheel met de hand gemaakt, met alle technieken voor een goede naaister komen aan bod: engelse naden, zomen, knoopsgaten, smockwerk, lusje met festonsteekjes en nog veel meer.
Ik heb zelf ook zo'n boekwerk vol oefeningen, zal hem eens een keer weer op zoeken en hier laten zien.


Zo geweldig mooi dit stopje, bedenk hierbij dat de juffrouw er echt een gat in knipte, kan mij ook voorstellen dat de minder creatieve meisjes deze juffrouw een lange tong in de rug gaven:)
Maar  A. v.d. Beek krijgt van mij een dikke 10!


En ik heb mijn lok eraf, en heb nu een frisse volle pony vanaf de kruin.
Natuurlijk werden ook de zilverdraadjes weer onder handen genomen, zodat ik volgende week als ik het huis weer helemaal weer voor mijzelf heb geen last heb tijdens het naaien van die irritante lok...haha

 Fijn weekend!

7 opmerkingen:

Unknown zei

zilverdraadjes,...hahahaha...dat is mooi verwoord! En dan te bedenken dat een beetje bling and shine toch wel in is tegenwoordig;)!

Groetjes en een fijn weekend!

Lynda

Nicole Claudia zei

Wat een schatkamer heb je gevonden in dat doosje bij de Kringloop!!

Geweldig, mijn oma heeft ook een linnen lap met allerlei technieken, met de hand knoopsgaatjes gemaakt e.d. Ik kom hem wel eens tegen als ik de kussenslopen pak (hij ligt namelijk in mijn linnenkast. Ik heb ook nog haar grote schriften met alle technieken van het naaien en hoe je patronen moest tekenen. In het klein staan die patronen in dat schrift.... ik heb ze pas nog zitten bekijken... zo mooi met dat schuine mooie handschrift van haar....

Mijn oma was van 1904, maar heeft als meisje wel een opleiding gedaan, in die tijd een uitzondering...

Succes met het afmaken van je bloes en die lok eraf kan ik me goed voorstellen... Ik heb ook zo'n irritant exemplaar, maar ik wil eerst alles afhebben van Farbenmix. Nog ruim twee weken dan gaan de volgende patronen ook de lucht in en dan... is het tijd voor mezelf!!

Alvast een fijn weekend!
Groetjes, Collie

Sandra zei

Dat doosje stond daar gewoon op jou te wachten, dat kan haast niet anders!

Fijn weekend!

Kom Achterom zei

Wat een heerlijke schat heb je gevonden!
knap hé dat handwerk. Ik heb nog de broddellapjes van mijn oma en moeder! zo leuk.
fijn weekend
Yolanda

Anoniem zei

leuke blouse en wat een geweldig 'schatkistje'heb je gevonden

Snoes zei

Wat een mooie vondsten, vooral knoopsgaten maken kan ik me nog herinneren...ppfffff....
En heerlijk die blouse van flanel, hij wordt vast geweldig!
En bedankt voor je lieve berichtje ;)

Sloppop Yeah zei

Ja leuk die werkjes, heb ze ook in getale liggen! dat je dat vindt dan he? kan geen toeval zijn!