zondag 27 februari 2011

Knopen doorgehakt.

Eind 2010 had ik voor mijzelf een aantal punten gemaakt die ik anders wilde.

Voor meer kostbare gezinstijd, lieve vriendin tijd, ontspannen tijd,
maar ook voor heel veel creatieviteit tijd :)
voor de webwinkel maar ook voor mijzelf.

Daarvoor moest ik een aantal knopen af en doorhakken.
En als ik ze eenmaal gesorteerd heb,
ben ik ook niet meer te houden, dan is het ook resoluut;
mee aan de slag en weg ermee!

Als eerste heb ik mijn groentetuin opgezegd,
hoe leuk ik tuinieren ook vind,
als ik die smaakvolle groentes goed wil onderhouden,
zit daar zeker in het hoogseizoen een volle dag werk in,
daarnaast nog even uitplanten,
nog even extra voeding en dit en nog even dat, 
het ontspannen tuinieren veranderde in als een gek er doorheen met de schoffel,
met mijn hoofd bij andere zaken,
dat was niet de bedoeling.
Gelukkig heb ik in onze nieuwe achtertuin een kruidentuin,
en heb ik als een aantal oude kratten gereserveerd voor een mini moestuintje!

De tweede knoop die eraf ging,
is het verkooppunt in Italie,
met veel plezier heb ik samen met Claire de crechesets en buggyinleggers ontworpen en gemaakt.
Ze verkopen erg goed in Italie, zo goed dat de aantallen bijna naar het productie werk gaan.
Maar elke creatieve ondernemende geest weet het,
je levert ook veel in aan verkooppunten,
en als ik mij eigen klanten moet teleurstellen,
zelf dozen vol met stoffen heb staan,
die schreeuwen om eruit te mogen,
waar ben ik dan helemaal mee bezig.
Juist, dus is de laatste levering deze week verzonden.
En is er met met wederzijds begrip een einde aan deze samenwerking gekomen.
Al betekent dit niet dat ik geen verkooppunten wil, maar op andere manier.

De derde knoop was het inkopen van de zepen van Bon Savon,
voor de een een simpele stap,
maar voor mij als alles zelf doener een grote stap.
Ook wil ik geen rotzooi in de winkel,
waarbij aan kwaliteit weer een ander prijskaartje hangt.
Ik ben er superblij mee, deze doorgehakte knoop.

Kijk en als je dan meer creatieve tijd,
krijgt, gaat krijgen, hoopt deze te krijgen,
moet je de leuke klanten natuurlijk wel vinden,
ik heb al hele leuke,
maar voor nog meer leuke, uit andere hoeken,
ben ik gaan adverteren via Winkelen in Holland.
Via hyves, blogs, vermelding in nieuwsbrieven
komen er erg leuke klanten.
Ook met deze laatste vierde knoop ben ik heel gelukkig.

Mooi plaatje,
al mijn doorgehakte knopen,
voelt echt goed!





21 opmerkingen:

Anoniem zei

wat goed van je om al die knopen door te hakken, zal niet allemaal even gemakkelijk geweest zijn,

heel veel plezier met je shop en je creatieve ideeën,
groetjes Judith

Sonja zei

Wat goed van je! soms moet je wel eens even 'orde op zaken' stellen, zegt ze wijs.. Loop ook vaak over van dingen en kan ze niet los laten.. Ga ook eens wat knoopjes opzoeken;)

Fijne zondag!

Groetjes, Sonja

Maaike zei

Oh wat fijn Jolanda, het klinkt heel goed! Geniet ervan.
liefs van Maaike

Nicole Claudia zei

Ik herken het... ik ben ook steeds aan het bijsturen... of denk... dit wil ik niet... hoe dan wel, wat dan wel... keuzes of knopen doorhakken... (zucht) is niet altijd makkelijk....

Maar voordat er knopen gehakt worden moet je wel weten wat je wel wil...

Fijn dat je nu precies op een rijtje heb wat je wèl wil en wat niet!!

Groetjes, Collie

Unknown zei

chapeau!!! Voornemens uitgevoerd..uhm..knopen doorgehakt....daadkracht! TOP!!!

Groetjes
Lynda

Struinkunst by Lisette zei

Wat dapper en wat goed van je!! Die knopen doorhakken is nooit makkelijk (en je kunt best nog weleens momenten van twijfel verwachten denk ik...) maar het is zo goed om te doen! Ik wens je heel veel creativitijd en familie/vrienden tijd!!

Mandy zei

Tja knopen doorhakken...soms duurt het even voordat je zover bent,maar als het goed is, geeft het dan weer ruimte en lucht. Ik sta ook op het punt dat te doen,voel me wat meer gemotiveerd nu.

Goed gedaan Jolanda, dat het je creativiteit ten goede mag komen.

Hartelijke groetjes, Mandy

Stina zei

jij bent goed bezig geweest knap dat je door gezet heb,

groetjes Stina

Snoes zei

Goed zo meid, ik was aan een zelfde proces begonnen! Ik snap je helemaal ;)

Siem zei

Hihi, goed van je! Dat je ook aan het hakken bent geslagen...

Audrey zei

Lieve Jolanda,

Wat goed en knap van je deze bijzondere knopen doorhakken. Maar weet zeker dat er veel moois uit gaat komen. En wat fijn dat ik onderdeel mag zijn van je vierde knoop;) het is geweldig leuk dat jouw mooie winkel ook te zien is bij Winkelen in Holland! Succes met alle mooi nieuwe ontwikkelingen!

Lieve groet Audrey

www.winkeleninholland.blogspot.com

Sharon ( p&s) zei

Wauw wat mooi beschreven. En idd superknap de knopen doorgehakt. Wat zal dat een rust in je hoofd geven en een heerlijk opgeruimd gevoel.

Liefs Sharon

Helen zei

Wat heb jij veel knopen doorgehakt zeg, maar soms moet dat. Al doende leert men. Ik hoop dat je meer rust vind door dit besluit en meer tijd voor de dingen die belangrijk voor je zijn en meer tijd om weer veel mooie nieuwe dingen te maken

liebe grusse Helen

Snoes zei

Bedankt voor je berichtje, zo lief! Ik wens je natuurlijk ook heel succes en creativiteit!
Ook dat van die tuin is zooooo herkenbaar ;)
Fijne dag! groetjes Anouska

Xandra at home zei

Wat dapper van je!! Maar als alles voelt als `moeten`, dan gaat de lol er af. Super dat je deze beslissingen hebt genomen.
Liefs Xandra

Hanneke - Fientje & Co zei

Goed gedaan, Jolanda! Inderdaad is het soms gewoon nodig, en het geeft vast ook weer veel rust! Geniet van je extra tijd die je nu overhoudt ;-)! Je hebt trouwens ook leuke foto's erbij gezet!

Groetjes, Hanneke

Birdy Blue's zei

Ik weet helemaal hoe je je voelt.
Heb in de afgelopen jaren ook al een paar keer deze knopen door "moeten" hakken maar heb er geen spijt van gehad.
Op een gegeven moment zit je met een luxe probleem die je liever niet hebt.

Even een stapje terugnemen en bedenken wat nou echt belangrijk is, is het beste wat je voor jezelf kan doen en komt je creativiteit alleen maar ten goede.

Veel liefs van mij

Rozet zei

Je hebt helemaal gelijk, zo nu en dan moet je even een pas op de plaats maken en kijken wat nu écht belangrijk is. En als inderdaad 'leuk vinden' verandert in 'moeten', dan wordt het tijd om daarmee te stoppen.
Heb je even met de hamer rondgeslagen?? Leuke foto's van je doorgehakte knopen!

Succes én veel plezier,
groetjes, Jolanda (Rozet Brocante)

Mayflower zei

Ja soms moet je even pas op de plaats maken al is dat doorhakken van knopen gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik vind het dapper van je dat je dit gedaan heb en hoop dat dit je meer rust en tijd geeft voor de dingen die er werkelijk toe doen.
Lieve groet, Mea

bikim zei

love the drawing!
lovely photos!
Rosa

- zei

Decision making can be tough. It sounds like you have worked through some important ones and I wish you all the best.