zondag 27 februari 2011

Knopen doorgehakt.

Eind 2010 had ik voor mijzelf een aantal punten gemaakt die ik anders wilde.

Voor meer kostbare gezinstijd, lieve vriendin tijd, ontspannen tijd,
maar ook voor heel veel creatieviteit tijd :)
voor de webwinkel maar ook voor mijzelf.

Daarvoor moest ik een aantal knopen af en doorhakken.
En als ik ze eenmaal gesorteerd heb,
ben ik ook niet meer te houden, dan is het ook resoluut;
mee aan de slag en weg ermee!

Als eerste heb ik mijn groentetuin opgezegd,
hoe leuk ik tuinieren ook vind,
als ik die smaakvolle groentes goed wil onderhouden,
zit daar zeker in het hoogseizoen een volle dag werk in,
daarnaast nog even uitplanten,
nog even extra voeding en dit en nog even dat, 
het ontspannen tuinieren veranderde in als een gek er doorheen met de schoffel,
met mijn hoofd bij andere zaken,
dat was niet de bedoeling.
Gelukkig heb ik in onze nieuwe achtertuin een kruidentuin,
en heb ik als een aantal oude kratten gereserveerd voor een mini moestuintje!

De tweede knoop die eraf ging,
is het verkooppunt in Italie,
met veel plezier heb ik samen met Claire de crechesets en buggyinleggers ontworpen en gemaakt.
Ze verkopen erg goed in Italie, zo goed dat de aantallen bijna naar het productie werk gaan.
Maar elke creatieve ondernemende geest weet het,
je levert ook veel in aan verkooppunten,
en als ik mij eigen klanten moet teleurstellen,
zelf dozen vol met stoffen heb staan,
die schreeuwen om eruit te mogen,
waar ben ik dan helemaal mee bezig.
Juist, dus is de laatste levering deze week verzonden.
En is er met met wederzijds begrip een einde aan deze samenwerking gekomen.
Al betekent dit niet dat ik geen verkooppunten wil, maar op andere manier.

De derde knoop was het inkopen van de zepen van Bon Savon,
voor de een een simpele stap,
maar voor mij als alles zelf doener een grote stap.
Ook wil ik geen rotzooi in de winkel,
waarbij aan kwaliteit weer een ander prijskaartje hangt.
Ik ben er superblij mee, deze doorgehakte knoop.

Kijk en als je dan meer creatieve tijd,
krijgt, gaat krijgen, hoopt deze te krijgen,
moet je de leuke klanten natuurlijk wel vinden,
ik heb al hele leuke,
maar voor nog meer leuke, uit andere hoeken,
ben ik gaan adverteren via Winkelen in Holland.
Via hyves, blogs, vermelding in nieuwsbrieven
komen er erg leuke klanten.
Ook met deze laatste vierde knoop ben ik heel gelukkig.

Mooi plaatje,
al mijn doorgehakte knopen,
voelt echt goed!




Een reactie plaatsen