donderdag 6 oktober 2011

Holly Hobby


Ik ben van '69 en was een groot fan van Holly Hobby
Nostalgisch als ik soms ben,
misschien wel verlangend naar de tijd,
dat alles simpel,
overzichtelijk,
knus en gezellig was,
of maak ik alles mooier dan het was,
staat bovenstaand borduurwerkje
in de woonkamer 
de tekst is ook prachtig en past precies bij mij.

En wat kan een mens blij zijn,
als je dan dit lieve receptenboekje,
onbeschreven,
(waarom?)
vind bij de kringloop,
Want zoals er staat op het borduurwerk,
achter de voorste,
"het zijn de kleine dingen die het doen"

11 opmerkingen:

Suzan zei

Heerlijk, dit is pure nostalgie.Fijne herfstdag en groetjes van Suzan.

Nicole Claudia zei

Ik ben van '70 en herken al die plaatjes precies. Ik heb vaak in het ziekenhuis gelegen, en kreeg dan elke dag iets, een schriftje, potloden, gummetje, mooie kaart, multomap, met allemaal van dit soort plaatjes en teksten... zo lief vond ik ze toen en nu zo lekker snoezig en zoet.

Geniet van je receptenboekje en je mooie schilderijtjes of eigenlijk borduurtjes!

Groetjes, Collie

Unknown zei

Ik was Holly Hobby helemaal vergeten. Jeugdsentiment. Ook ik had een aantal spulletjes van haar, maar was vooral blij met een hele grote stoffen pop. Mijn moeder heeft zelfs een kostuum gemaakt voor de carnaval!

Zaanse Zolder zei

Wat herkenbaar, ik ben van 2 bouwjaren eerder maar ik had ook heel veel Holly Hobby. Zo leuk en idd het leek ook allemaal veel simpeler en eenvoudiger toen. Wat kun je blij worden van zo een gevonden schat bij de kringloop hè!
Volger was ik nog niet van je blog, maar nu dus wel ;-)

Sonja zei

Wat leuk.. we zijn van hetzelfde bouwjaar, ik weet het ook nog goed. Wat denk je van Sarah Kay:) Daar heb ik laatst wat blikjes van gekocht, mijn eerste kocht ik op schoolreis van de lagere school voor mijn moeder haha, ze heeft m nog steeds.. Heel veel jaartjes terug;)

lenteroos zei

Jajajaja, helemaal leuk! Ik was ook fan! Je hebt nog een redelijk hippe versie gevonden. Ik had vooral spullen met bruin, dat blauwe is meer mijn kleur dan het bruine. Heb laatst bij de kringloop een aantal bekers gekocht van Holly Hobby, blijft toch altijd leuk, die waren dan roze en blauw.

Mayflower zei

Wat een leuk jeugdsentiment Jolanda. Ik ben dan wel een kind van de jaren 50, maar Holly Hobby dat ken ik ook nog wel. Mijn dochter had er destijds een pop van.
In de spreuken kan ik mij helemaal vinden.
Lieve groet, Mea

wilma zei

Ik had /heb er zelfs een popje van,gekocht voor een restje verjaarsgeld.En een schrift.War blijft de tijd he.
Groet, Wilma

Stina zei

Daar was ik ook dol op,Holly Hobby, en Sarah Kay,vooral die grote hoeden,

liefs Stina

Hennie zei

In dat knusse, simpel, overzichtelijke gezelligheid kan ik me helemaal vinden! Maar inderdaad, misschien zijn de gedachten erover toch mooier dan dat het in werkelijkheid was.....
En Holly Hobby hoort daar natuurlijk bij!!
Geniet van je leuke receptenboekje!
Groet, Hennie

Marièlle zei

Ik ben van '67 en had ook een Holly Hobby pop en was helemaal hooked. Pure nostalgie dus ook voor mij deze blog van jou