dinsdag 8 oktober 2013

Tomaten en kastanjes






Een van de laatste oogsten van mijn tomatenplant.
Nou ja oogsten, dat is teveel gezegd,
voor het kommetje wat ik met regelmaat eraf kon halen
Maar wel precies genoeg om extra lekker van te genieten
zowel in de mond
als voor het zicht
Mooi hé zo'n klein tomaatje uit eigen tuin.



























Als ik langs ons kanaal sjees op de fiets zie ik ze liggen
een enorme overvloed aan kastanjes
Vroeger toen mijn zonen nog
zoontjes waren liep ik iedere dag met ze
- de vreugde van huismoeder zijn -
en natuurlijk raapte je dan kastanjes
maakte we spinnenwebben, gekke poppetjes en
de zoontjes mikte elkaar ermee voor de kop.
Nu trapte ik gisteren maar eens op de rem,
en raapte in mijn eentje een tasje vol
ik schikte er een schaaltje mee
nou ja schikte
ik mikte ze in een oude broodmand
drukte er een glazen vaasje met kaarsje in
gezellig hé?

Geen opmerkingen: