maandag 19 mei 2014

Herinnerings tas

Voor Simone mocht ik een heel speciale opdracht maken.
Haar verzoek was om een tas te maken van de kleding van haar overleden vader. Daar twijfelde ik geen moment over, wat een speciale opdracht!

Ik ontving een doos met twee pantalons, twee blouses en een motorjas.
Er volgde een fijne mailwisseling waarin we het model bepaalde, de plek waar welke stof moest komen en tussen de regels door leerde ik haar vader een heel klein beetje kennen. 
Een man die zelf ook creatief en actief was. Dit zag ik terug in de echt mannelijke wijze waarop het BMW logo met ijzerdraad door hemzelf op zijn motorjas was bevestigd, mooie details..

Ik plande voor deze opdracht een relatief rustige week in want de schaar in onvervangbare stoffen zetten is echt iets wat ik met extra aandacht wilde doen. Op het moment dat ik de eerste knip in de jas zette was het net of hij even meekeek.


Dit weekend heeft Simone de tas ontvangen en een citaat uit haar hartelijke mail is hartverwarmend en een van de redenen waarom ik zo graag met liefde aan mijn creaties werk.
“Ik ben er echt super blij mee! Een blijvende herinnering aan mijn lieve vader.
Vind hem erg mooi geworden, je bent een vakvrouw”



Geen opmerkingen: