zondag 29 juni 2014

Gehaakte omslagdoek

Wat was dit een leuk handwerk,
het haken van deze omslagdoek.
Het is de South Bay Shawalette en vond de Nederlandse vertaling
op het creatieve blog van Haken bij Saar en Mien
bekend van het inspirerende haakboek Haken en Kleur.





































 

Via Facebook kwam ik er achter dat ik niet alleen aan het haken was.
Heel veel mede haaksters haken op dit moment hetzelfde patroon. 
Dat zag ook Janneke en ze maakte een Linkup party
op haar gezellige blog Jip by Jan.
Geweldig om te zien hoe een patroon zoveel verschillende resultaten geeft.




































   


Ik haakte met 8 bollen Scheepjeswol stone washed,
en het werd nog heel spannend of ik genoeg had.
Dit is alles wat er over is.


Ik heb de afwerkrand van Renate's haken en zo gebruikt.
Doordat ik in een kleur heb gewerkt valt deze minder op
dan bij een meerkleurige doek.
Waar de naald is start de vier toeren rand.


Ik ben blij met het resultaat en ga er zeker nog een haken
met alle pastelkleurige bollen wol die ik maar kan vinden
in mijn restendoos nadat ik mijn nieuwe handwerkje af heb:
een klein borduurwerk :)

Geen opmerkingen: