woensdag 25 juni 2014

Sint Jans kruid of Mansbloed?

Vorig jaar kwam onze middelste zoon thuis
van de bushalte na een dag school,
met op zijn pakjesdrager een dode plant.
"Ik weet niet wie hem op mijn pakjesdrager heeft gedrukt, 
maar ik dacht laat ik hem maar meenemen,
misschien kun jij er nog wat mee"
Dat had die zoon van mij goed gedacht!

Ik zette de pot met dode takken op een schaduw plekje,
en wachtte gewoon maar eens af.
En warempel na een tijdje kwam er fris groen tevoorschijn!
In de herfst plante ik hem in de volle grond tegen een stuk lege schutting.
En kijk nu eens wat een schoonheid.
De gele bloemetjes zijn zo mooi met de sprietjes op het groen blad.
De plant staat op de schaduwkant met voornamelijk groen en wit
en combineert nu prachtig met de witte bloemen van de blauwe hosta.
En als toegift krijgt de plant na de bloei mooie rode bessen.

Wat een fijne zoon heb ik toch :)

Volgens mij is het Sint Jans kruid of Mansbloed. Gezien de lengte van de takken denk ik de laatste. Misschien weet jij het?









Geen opmerkingen: