zaterdag 24 september 2016

Cognac kleurige tassen


De herfst doet heel langzaam zijn intrede in de natuur. Wat een toegift gaf de zomer ons in de warme septembermaand, dat maakte de natte zomer helemaal goed. Maar ik heb ook echt weer zin in nieuwe herfst kleuren in kleding, accessoires en huis. Bekijk ook het moodboard Autumn Style op mijn Pinterest en laat je inspireren. Zelf kijk ik eerst in mijn kledingkast wat ik nog heb. Ik sorteer dit op netjes, voor de dag en poets-tuin. Sommige items zijn met een kleine aanpassing of toevoeging weer prima geschikt voor een andere gelegenheid. Omdat ikzelf mijn kleding maak ga ik daarna mijn stoffenvoorraad bekijken met in mijn gedachten de patronen die ik heb gezien. Selecteer dan lappen die ik denk te gaan gebruiken en koop eventueel een passende stof erbij. Afhankelijk van jouw smaak, huid-haar type en postuur kunnen sieraden, riem en sjaal én tas natuurlijk een combinatie helemaal af maken. Maar ik ben geen styliste, daar zijn echte goede experts voor. Ik heb zelf een kleine kleuranalyse gezien bij mijn moeder door Judith van Ladies Only en het was verrassend om te zien wat kleur met je kan doen. Een echte aanrader als je kast vol hangt met net niet kleding. Zo zonde!



Een kleur die ik zelf altijd heel mooi vind is cognac. Je ziet deze kleur altijd wel omdat hij een tijdloze klassieker is. Tijdloos en klassiek kan klinken als saai. Maar dat is het absoluut niet. Cognac kleur voor een tas is erg makkelijk te combineren. Vaak kijk je naar de kleur van de winterjas en zoek je daar een passende tas bij. Met een cognac kleurige tas kan het ook prima andersom. Cognac past goed bij zwart, blauw (ook heel aanwezig in dit najaar), grijs en bruin. En jeans natuurlijk, een prachtige combinatie die het bij jong en oud goed doet. Ik was dan ook erg blij om een mooie kwaliteit lederlook in cognac kleur te zien bij één van mijn leveranciers. Deze lederlook is sterk en toch soepel. Het voelt zacht aan met een geschuurde look. De tas met voorvak heb ik deze zomer gedragen (en nog) in de kleur greyhound, een heel prettig model en deze zie je dan ook terug in de cognac kleur tassen die ik gemaakt heb. Ook het kleine schoudertasje en een reporter staan voor je klaar. 




Geen opmerkingen: