dinsdag 22 november 2016

De Saddle bag


Een nieuw tasmodel: Saddle bag

Wat ben ik blij met het nieuwe tas model die ik afgelopen tijd getekend en uitgewerkt heb. Ik had dit model al lang op een vel papier in mijn planner getekend, ik moest steeds verder terug bladeren om hem te zien. Voor nieuwe modellen moet ik gewoon tijd inplannen, dat deed ik. En als ik eenmaal begin en het loopt zo lekker vlot en het resultaat is dan ook nog wat ik bedacht had. Jaaa dan ben ik echt helemaal blij, niet alleen voor mijzelf maar ook zeker voor jou. Want een model als deze is echt een toegevoegde waarde aan de collectie. Het model is tijdloos, prettig van maat, met simpele wijzingen en toevoegingen een unieke tas en hij is prettig in prijs. Met tijdloos bedoel ik ook leeftijdloos. Het model Saddel bag viel bij zowel vriendinnen van de zonen rond de twintig, mijn moeder rond de zeventig en mijzelf rond de vijfenveertig vijftig ;-) erg goed. Ook de reacties op de sociale media van de eerste Saddle bag foto’s waren erg goed. Dus bij deze is er een nieuw model in de tassen collectie van Door Jolanda!


Oorspong Saddle bag
 
Voor mij is het een nieuw model, maar de Saddle bag is al een heel oud model. Het komt voort uit de tijd dat men het paard als vervoermiddel gebruikte. Om de belangrijke zaken mee te nemen bevestigde men een klein tasje met grote klep aan het zadel. Ik vraag mij dan af, wat zou in die tijd echt belangrijk zijn om mee te nemen voor onderweg? Een buidel met geld, kruikje water, misschien wat papierwerk (liefdesbrief) en een klein pistool om haar minnaar te bedreigen en uiteindelijk in zijn bezwete armen te vallen. Haha ik heb teveel naar romantische Western films gekeken. Nu vinden we andere zaken belangrijk om mee te nemen. Met stip denk ik op nummer één: de mobile telefoon!! Uiteraard is daar een apart vakje voor aanwezig. Daarnaast: kleingeld, make-up, zakdoekjes, sleutels, notitieboekje, pen en ook een klein flesje water dan zijn we er wel zo’n beetje anno 2016. En dit past er allemaal in. De originele Saddel bag was er in verschillende maten en uitvoeringen maar de basis was altijd: tas met grote klep, afgeronde hoeken, weinig decoratie en gesloten met gesp. 



Door Jolanda Saddle bag
  • Een grote klep die net niet de onderzijde raakt
  • Een magneet sluiting (dit kan later ook drukknoop, schooltas of gesp zijn)
  • Ronde hoeken
  • De onderzijde (bodem) loopt breed uit
  • De tas is bovenaan smaller, maar nog steeds groot genoeg voor een A5 notitieboek
  • Gevoerd met één rits vak en een mobile telefoon vak
  • Een verstelbare schouderband




De eerste vier Saddle bags staan nu online, je vind ze bij de schoudertassen. Twee uni en twee in een combinatie met print lederlook en een verrassend vrouwelijke vlakverdeling op de klep.  
Shop nu jouw comfortabele Saddle bag!

Geen opmerkingen: