zaterdag 15 oktober 2016

Achter de schermen tijdens de fotoshoot


Vorige week had ik een geweldige leuke morgen tijdens de fotoshoot in het bos. Voor deze fotoshoot had ik de vriendin van één van de zonen gevraagd model te zijn. Een fijne combinatie: de fotografe Sanne deed haar werk, ik de styling en ons mooie model Janneke deed wat wij vraagde. En dat was best wel veel. Sanne had zich net als de vorige keer erg goed voorbereid op de shoot. Via de app had ik al een aantal leuke voorbeelden van sfeer en poses gezien die ze in gedachten had. We kozen voor een bos locatie in het mooie Dalfsen. Gelukkig was er net flink huisgehouden in het bos en lagen er stapels omgezaagde bomen voor ons klaar. Dat gaf direct al mooie plaatjes. Toen het bos in. Hmmm ik was niet helemaal duidelijk geweest over de schoenen van mijn model. Zoals de meeste jonge meiden loopt ook mijn lieve schoondochter in spé het liefst op hippe sneakers. Dus ik zei: heb je ook iets anders? Ja hoor ik heb nog wel bruine…Ugggggs. Oke, foutje van mijn kant. Maar model Janneke deed niet moeilijk. Ze trok zonder zeuren de schoenen van mij en van de fotografe aan. En ach dat zij maat 40 heeft en wij maat 38, daar hoorde wij haar niet over. Perfect model!


Schrik niet het model is niet flauwgevallen door het dragen van twee maten te kleine schoenen. Nee dit was wederom een origineel idee van Sanne. Met een mierzoet stemmetje zei ze terwijl ze vuilniszakken uitspreidde op het mos: Janneke zou je nu hierop willen gaan liggen? Janneke vertrok geen spier en ging liggen, ik zei het al ze was een perfect model. Ook nadat ze haar benen best wel even in de lucht moest houden en tegelijkertijd op haar voetzolen een tas moest blijven staan hoorde we haar bijna niet. Ik stond er rustig mijn lach in houdend bij, om te zorgen dat Janneke haar benen omhoog hield en de tas bleef staan. Zoals ik al zei Sanne heeft echt leuke ideeën. En zeg nu zelf: het resultaat is wel echt geweldig mooi en origineel.

Maar je begrijpt dat na deze pose de toon wel was gezet. Ik huppelde op de Uggghhhhs van Janneke door het bos (ik noemde ze al bossloffen) Janneke trok haar tenen nog een keer twee maten in en wisselde ook zonder zuchten van kleding. Sanne had geen hele vreemde poses meer, ik moest alleen nog een boompje op de mm precies voor de lens omduwen. Ook dat gaf een mooi effect.

Al met al was het een heel gezellige morgen in het bos en we bleven ondanks alle schaterbuien oog houden voor elk plooitje, haarlok en tas detail. We hebben elke tas op een mooie en sfeervolle wijze weer gegeven. Passend bij het herfst seizoen waarin bijzondere materialen zoals kurkleer met zilver en goud eruit springen. Ook de nieuwe kleur taupe in kwaliteit lederlook zie je terug in het lookbook. Met de foto's krijg je een goed beeld van de maat van de tas en de verhouding ten opzichte van het lichaam. De meest gebruikte tas modellen zijn voor je vastgelegd. 

Genoeg gepraat bekijk het lookbook najaar 2016 en kies jouw favoriete tas. 

Geen opmerkingen: