donderdag 8 juni 2017

De kleur greige

De kleur greige

“Bedoel je niet beige” Dat is wat ik regelmatig hoor als ik op de sociale media een tas in de kleur greige laat zien en dit erbij vermeld. Omdat het een onbekende naam voor een kleur is, snap ik deze opmerking wel. De kleur van een tas wil ik graag zo duidelijk mogelijk laten zien en vermelden. Het PU leer in de lichte tint die ik dit voorjaar inkocht, is niet grijs en is ook niet beige. Hij word ook wel kiezelgrijs genoemd. Ik noem hem zoals de leverancier hem benoemt: greige. Als deze kleur verwarring geeft, is het tijd om op onderzoek uit te gaan waar de oorsprong van de naam greige ligt.



Greige in het interieur

Greige zie je veelvuldig in het interieur wereld verschijnen als muurverf. Het is een rustige tint die makkelijk combineert met veel woonstijlen. Misschien heb je hem zelf wel op de muur zonder dat je het weet. Greige voelt in een ruimte warm aan en geeft snel een vriendelijke sfeer. Daarbij combineert hij goed met veel meubelstijlen. Logisch dat vele interieurs zijn voorzien van deze neutrale warme kleur. Hij is populair bij zowel een doorzonwoning, exclusieve villa en kantoor.

 

Greige in de mode

Ik wil natuurlijk weten hoe de kleur in de mode wereld staat. Hoe leuk dat ik bij de modeontwerper Armani uit kom. Het blijkt dat hij naar alle waarschijnlijkheid deze kleur voor het eerst benoemde. Hij gebruikte de kleur greige voor alles wat tussen midden grijs en beige in lag. De kleur greige zie je dan ook veel voorkomen in zijn collecties. In zijn mooie gesneden kostuums zie je deze kleur heel vaak. En als je de film American Gigolo (1980) wel eens hebt gezien met Richard Gere valt het op dat veel colberts van deze stoere hoofdrolspeler in deze kleur voorbij komen.

https://www.doorjolanda.nl/a-48536453/schoudertas/saddle-bag-greige/

Greige in de make-up

Niet alleen in de kleding maar ook in make-up zie je greige opduiken. Zo zie je in veel make-up merken mooie nude tinten nagellak en lipstick. Waaronder greige wat een heel chic resultaat geeft. En het afgelopen jaar zag je deze kleur ook in de haarmode. Dit kan een heel mooi resultaat geven. Maar ik ben ook wel eens haardossen tegen gekomen waarvan ik dacht: hé ben je in één nacht grijs geworden ;-) Op het Pinterest board greige vind je volop inspiratie om deze kleur toe te passen voor je make-up. Ook zie je op de board hoeveel nuances de kleur greige heeft.

Greige combineren

Hoe combineer je greige. De kleur heeft van zichzelf grijs en bruin tinten in zich. Je zit altijd goed met een tonsurton combinatie in grijs of naturel. En probeer ook eens een vleugje (room) wit toe te voegen. Of een klein pareltje. Dit geeft een extra stijlvol resultaat als je er op let in de juiste kleurtoon te blijven. Kleuren versterken elkaar of gaan juist vloeken met elkaar.

https://www.doorjolanda.nl/c-3522712/shopper/


Greige doet het ook goed met donkere kleuren zoals blauw en zwart. Kijk maar eens naar de foto van het lookbook voorjaar-zomer 2017. Hier maakte ik de combinatie met de nieuwste shopper in greige en zwart wit. Dit geeft een prachtig stijlvol resultaat.

https://www.doorjolanda.nl/a-48050613/kleine-tas/klein-tasje-beige/


Verrassend mooi is een combinatie met uitgesproken kleuren zoals geel, rood en groen. Ik maakte met de minitas in greige een combinatie met geel en grijs. Prachtig toch? Voeg de juiste accessoires toe in dezelfde kleur, sprekende kleur of kies voor metalen items.

Greige het is een makkelijke rustige kleur die je nu vast gaat herkennen. Een kleur waarmee je zelf kan bepalen of je hem rustig clean houd of juist uitgesproken met kleur. Zowel in huis als in de mode.




Ontvang direct voordeel als Special Friend
            
• Ontvang 5,00 korting
• Doe mee met de give-away
• Ontvang de uitnodiging voor de Special Friend sale

Geen opmerkingen: