vrijdag 10 november 2017

The making off: lookbook bags AW17


Wat een geweldige reacties op het nieuwe lookbook handgemaakte tassen, dank!


Het maken van een nieuw lookbook brengt bij mij altijd de nodige gezonde spanning met zich mee. Die spanning vind ik wel prettig, en valt als een blok van mij af na het maken van de shoot. Mijn vriendin en model Martine kan dit beamen. Nadat we klaar waren met de shoot stapte ik in de auto. En ik slaakte een zucht alsof ik een marathon had gelopen. Terwijl het allemaal heel relaxed ging mede door de top fotografe Sanne en model Martine.

Het begin van de fotoshoot begint al in mijn jaarplanning waarbij ik in grote lijnen het jaar indeel. Dan staat er ergens in het najaar “fotoshoot najaar” Ik houd erg van plannen, maar schat de dingen ook wel eens een beetje verkeerd in. Dat de zomervakantie dit jaar wel erg laat viel, wist ik natuurlijk. En dat veel stoffen leveranciers ook vakantie hebben is heel logisch. Ik gun het ze van harte, net als mijzelf. Een aantal stoffen waren ruim op tijd en de gemaakte tassen stonden al een paar weken online. Maar twee kleuren deden er net wat langer over.

Het gevolg was dat Martine tijdens het doorpassen van de kleding met een rol stof naast haar stond. Dat was op dinsdagavond en donderdag was de shoot ;-)



“Dus je kunt wel werken onder tijdsdruk” merkte iemand heel wijs op.


Ok waar was ik gebleven: de stoffen die er op net op tijd waren. Daarvoor had ik uiteraard bepaald welke tasmodellen ik wil laten zien. Ik vind het belangrijk om zoveel mogelijk (nieuwe) tasmodellen in de nieuwste kleuren te laten zien.

Daarbij wil ik ook laten zien dat een tas bij verschillende stijlen past. En ik wilde dit jaar een model die goed aansluit bij mijn klanten. Mijn vorige twee lieve modellen van rond de twintig waren echt geweldig. Maar ik weet dat de gemiddelde leeftijd van mijn fijne klanten net iets hoger ligt. Paar jaar maar hoor ;-)

Met Martine loop ik wekelijks en ook yoga-en we samen en ze zei spontaan ja toen ik haar vroeg model te zijn voor de nieuwe tas collectie. Ik werkte in mijn hoofd onder het maken van de tassen de sfeer uit. Casual, feestje, casual-sjeik met altijd de woorden bij de hand waar ik voor sta: 

vrouwelijkheid, eenvoud en kwaliteit


Ik besprak mijn kledingwensen met Martine en de dinsdag voor de shoot hadden we een passessie. Martine had de juiste kleding, ik dook mijn kast nog eens in en zo ontstonden er de juiste setjes in de juiste sfeer. Kleine details zoals een sjaal of riem maken het compleet.

Tussen dinsdag en donderdag lag woensdag waarin ik de tassen maakte die nog op de rol zaten. Ik kan dat zei ik tegen mijzelf. Yes she can. Wie zei dat ook alweer?

Donderdag, de dag van de shoot haalde ik een lichtelijk nerveuze Martine op. Die een ladder in haar panty had getrokken, de ladder stopte ze met kleurloze nagellak en je zag er niets meer van. Of Sanne heeft perfect gefotoshopt, haha. Bij het prachtige landgoed De Horte aangekomen stond Sanne op ons te wachten en ze had al een verkenningsrondje gemaakt en leuke plekjes gespot.

Na een onschuldig bruggetje kwam het eerste hilarische moment. Sanne had bedacht dat Martine wel op een omgevallen boomstam die over het water lag kon gaan lopen. Okeeee….het lopen ging nog wel. Maar toen Martine na een zittende pose van de boomstam af moest met een gladde vuilniszak onder haar billen werd het pas echt spannend. Jongens jongens wat hebben we gelachen. Heerlijk, de gezonde spanning bij zowel Martine als ikzelf was helemaal verdwenen.



Er volgde een verkleedpartij in de kas van het landgoed tuin, zo handig. En bij het maken van onderstaande foto is het echt zo ontzettend jammer dat er niemand was die de handen vrij had om een foto van Sanne te maken. De witte balk is de smalle leuning van een prachtig bruggetje. En aan de andere kant staat dus Sanne op de smalle brugleuning met de zware fototas op de rug en foto camera met een mega-lens voor haar terwijl ik haar benen vasthoud. Maar zeg nu zelf, het resultaat is echt super.



Zo dit was de making of the lookbook.

Nou, niet helemaal natuurlijk. Nu begint het volgende werk voor Sanne. Het selecteren van de foto’s, perfectioneren en na bewerken. Ik zie dit niet, maar ik weet dat ze dit met de grootste precisie doet. Elke keer weer levert ze klasse werk af en ze is ook gewoon een leuke fotografe met originele ideeën.

En dan krijg ik een appje: de foto’s staan in mijn mailbox!! Yes, ik ren nog net niet naar de pc toe. Hup downloaden en openen en dan helemaal stil vallen. 

Ik blijf het zo mooi vinden om te zien hoe alles samen valt.
Martine, Sanne, de locatie, mijn tassen…

En nog is het dan niet klaar, dan mag ik aan de slag. Het lookbook online zetten, sociale media, de blogpost die ik nu schrijf, gisteren met Melvin (zoon grafisch vormgever) een eerste opzet voor drukwerk maken. Zo ontzettend leuk om de jou te laten zien hoe de tas gedragen kan worden in verschillende stijlen.

Het allermooiste blijft het blij maken van leuke vrouwen met een tas uit de nieuwe collectie. Nu al zoveel mooie tassen in kleur en de stoere vintage leder mogen verzenden en de mooie woorden na ontvangst maakt mijn werk echt geweldig. Nogmaals dank je wel!

Bekijk het volledige LOOKBOOK, laat je inspireren en mij weten in een reactie onder deze post wat je er van vind. 

https://www.doorjolanda.nl/c-4198194/lookbook-herfst-winter-2017/


Ontvang direct voordeel als Special Friend             

• Ontvang 5,00 korting
• Doe mee met de give-away
• Ontvang de uitnodiging voor de Special Friend sale




Geen opmerkingen: