zaterdag 22 augustus 2009

Leuk een tasje voor Juffrouw Juul!

Al drie keer eerder heb ik een tasje ontworpen voor bij de prachtige collecties meisjes kleding van Miranda van Juffrouw Juul. Voor jullie het tasje in de webshop zien is er al heel wat werk verzet. Ik krijg altijd een collage van Miranda om sfeer te proeven. Daarop ga ik brainstormen en volgt er een eerste ruwe schets, met de maten en stoffen een fournituren die ik wil gaan gebruiken.

Dan is het tijd voor het tekenen van het patroon. Daar besteed ik altijd erg veel tijd en aandacht aan, want een goed patroon wat nauwkeurig getekend is werkt altijd erg vlot als je eenmaal achter de naaimachine zit. Nadat het patroon klaar is weet ik de benodigde stoffen en fournituren die ik moet gaan inkopen.

En dan is het altijd superleuk en toch altijd wel weer spannend om te zien hoe het ontwerp in werkelijkheid is...maar dat zien jullie eind augustus want nu zit de superleuke en verrassende hippe tas al in de doos onderweg naar Miranda die er samen met haar dochter Juul altijd weer geweldig mooie plaatjes van maakt!

Fijn weekend allemaal, Jolanda.

Geen opmerkingen: