vrijdag 26 maart 2010

Paas sfeer.


Hey mam zei mijn jongste: Ga jij niets voor Pasen doen?
Nu ben ik nooit van de heel uitbundige Made in China versieringen (ulggg) en nog steeds vliegen de dagen voorbij, bij wie niet, maar goed soms moet je ook gewoon even de tijd nemen om even lekker te rommelen en kijk maar even mee wat ik er van heb gemaakt!
Mijn pas gevonden oude Peijnenburg koekblik in paassfeer.
De Petrus Regout melk bekers met zonnige gele bloemetjes.
Een oude stolppot met eitjes en het grote stenen ei (toch Made in China??) op een oude gietijzeren onderzetter.

Waarom laat ik de onderzetter nou nog weer zien, vraag je je misschien af?
Het is natuurlijk een schatje met de lieve hartjes erin, de details waar ik zo van houd.

Maar ook omdat dat het is voor mij: ronde vormen, geen begin en geen eind.
Net zoals het leven, de natuur, de mensen...
Ik heb een Christelijke achtergrond, maar beleef het nu veel meer vanuit het leven zelf. De symboliek spreekt mij nu veel meer aan dan het geloven zelf.
Het geeft mij onbewust toch leidraden in mijn leven, dat je altijd weer oprecht opnieuw mag beginnen, als je dat zelf ook maar wilt en jezelf open stelt voor een nieuw begin.
Soms zijn we zo streng voor onszelf en een ander, vergeven en vergeten gaat echt niet altijd op, ook ik heb een vakje met pijnlijke momenten.

De vriendelijke ronde vormen staan voor mij ook voor samen. Samen als 1 geheel moeten we er wat van maken op deze wereld, en of je nu denkt dat je terug komt, in de hemel gaat wonen, of tot stof in de aarde verdwijnt (en zo weer voeding bent voor de natuur, klinkt ook weer zo raar, maar waar) het maakt allemaal niet zoveel uit.

Gut ik wou eigenlijk alleen maar een paar foto's laten zien en dit is het uiteindelijk geworden...maar wel vanuit mijn hart voor jullie, fijn weekend!




5 opmerkingen:

Loveforpiemonte zei

Heb genoten van je blog.
Wens je een fijn weekend,
groetjes madelon

Xandra at home zei

Wat een mooi stukje.
(je paasversiering trouwens ook)

Fijn weekend!

Tanja - ZZIPP zei

Hee Jolanda,

Wat een heerlijk stukje met veel mooie wijsheden over de ronde vormen! Zet me wel aan het denken zo op de vroege zaterdagmorgen.

Groet,
Tanja

Helen zei

mooi blogje hoor.....

Fijn weekend

LG Helen

Anoniem zei

Bedankt voor het delen, was leuk om te lezen.
groeten Judith
(nieuw blogadres
www.stitch4u.blogspot.com)