woensdag 28 april 2010

Afvallen enzo

Als kleine dame van 1.58 met stevige pootjes onder het lijf,
zie je ieder kilootje direct.
Ik zal er ook niet om heen draaien,
ik vind ook heel veel lekker.
Maar goed ik ging dus weer afvallen...
Eerst maar eens "gewoon"
maar dit ging gewoon niet,
was dit omdat ik 40 ben,
was dit omdat ik toch stiekem elke keer een snaaierijtje nam?
Hoe dan ook,
ik ging maar eens een "echt" dieet doen.
En wel een eierdieet van een week.
Ging op zich wel goed, maar supersaai!
Was de eieren en grapefruit als ontbijt helemaal zat.
Overgestapt op Dokter Frank.
Megaveel eten en gevarieerd.
Miste wel mijn knapperige knäckebröd en appels.
En was het door het zien van Tros radar,
waarin ik ineens wist dat ik wel tig keer meer onverzadigde vetten naar binnen werkte dan goed voor een mens is,
dat de omelet met uitgebakken bacon mij ineens heel zwaar op de maag lag?

Hoe dan ook,
ik dacht ineens waar ben ik nu toch mee bezig?
Hup, weer een nieuw calorieënboekje gehaald,
met het mooie schrift uit de Flow,
gewoon weer ouderwets calorieën tellen!
Ben inmiddels 5,5 kilo kwijt en wil er nog 4 en dan ben ik weer helemaal in vorm.
Al blijven mij pootjes stampertjes.

En tot slot heb ik mijzelf verwend met een paar leuke pumps,
waar ik zonder zere tenen,
Struikelende bewegingen de hele dag op kan lopen.
En omdat mijn vorige zonnebril op onverklaarbare wijze,
in twee stukken in mijn tas lag en een brillenglas spoorloos was ook een nieuwe zonnebril.
Weer genoeg geshopt, want ik ben absoluut geen shopaholic, in tegendeel zelfs, dan voelt dit dan ook als een echt cadeautje voor mijzelf!

 

Fijne dag en geniet van het heerlijke zonnetje!




12 opmerkingen:

Judith zei

haha, klinkt heel erg zoals ik me voel.
Ook hier een paar pondjes teveel en moeite om ze eraf te krijgen.
En ook al verdwijnt bij mij langzaam het kleine "zwembandje" rond mijn middel. Mijn pootjes blijven ook stampertjes.
O ja, en zulke schoen wil ik ook! Mooi zijn ze.

Veel succes met het verliezen van de kilootjes!!

Fijne dag!

Groetjes Judith

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Zo dan, dat heb je dus al goed gedaan! Mooie schoenen heb je gekocht, en het schriftje is hier ook in gebruik, 't is een vrolijk ding! Groetjes Hilde

Anoniem zei

Top gedaan, ik ben inmiddels 12 kilo kwijt, goed volhouden en niet tussen door snoepen werkt hier het beste;-)
groetjes Judith

Judith zei

Dat was me nog niet opgevallen, maar wij wonen inderdaad bij elkaar in de buurt. Dus misschien zien we elkaar nog eens...
Leuke webwinkel heb je.

Groetjes Judith

Struinkunst by Lisette zei

Nee maar, we zijn psies even lang!! En herkenbaar.... als je klein bent zie je alles veel eerder :( Ik ben niet zo van de dieeten maar echt van het calorien tellen. Helaas werkt dat bij mij ook niet... misschien toch maar zo'n schriftje - volgens mij gaat het daarmee veeeeel beter :) En die schoenen en bril heb je helemaal verdiend!!

Xandra at home zei

Top gedaan, al zoveel eraf! Dan mag je jezelf ook wel even verwennen. Zet ´m op voor de laatste kilootjes!!!

Loveforpiemonte zei

Goedzo, ik heb het helemaal niet op dat soort dieten. Ga er altijd van uit dat het met wat minder en bewust eten echt moet lukken en dan ook voor altijd. Niets crashen maar inderdaad calorieen tellen (al is het maar om te leren hoeveel er nou eigenlijk ergens in zit want helaas veel mensen hebben geen idee!). Gefeliciteerd trouwens een hele prestatie van je!!!!!
Groetjes Madelon

Sandra zei

Dat is volgens mij nog de beste manier, ouderwets calorieen tellen. Ik vind het knap van je hoor, al 5,5 kilo eraf. Die andere kilo's lukken je vast ook nog.

Oja, ik heb geen tang voor nestels e.d. wel een handig hamertje, is eigenlijk voor lood te kloppen.

Door Jolanda zei

Wat een leuke reacties!
Lijnen blijft *helaas* voor velen van ons een hot item:(

Super ook dat Judith van Stich4u al 12*!!!!* kilo kwijt is!

Enne Sandra, zo'n tang is echt heel handig, ook voor drukknopen ect. Vraag er maar eens naar in de fourniturenwinkel.

Helen zei

knap hoor al zoveel eraf :-) en dan mag je jezelf best verwennen met zo'n leuk cadeau zei zij die echt niet op hakken kan lopen :-)
Geniet van je dag

Helen

Dutch Apple zei

Wow, gefeliciteerd hoor! Nou die 4 kilo is er dan ook zo af! Dat ouderwets calorieen tellen blijft eigenlijk toch de beste manier om op de lijn te letten!
Je hebt jezelf goed verwend zeg! Mooie schoentjes en een gave bril! Jij gaat straks voor heel wat kramp in de nekjes zorgen bij de mannen ;-)

Vreemd eigenlijk he! Ik kom nooit jongens tegen op de blog die lekker Crea Bea zijn, en inderdaad de grote namen zijn bijna allemaal mannen! Zou bloggen dan iets voor vrouwen zijn? Hmmmmm... interessant die ontwikkeling hihihi.....


Fijne dag!
Groetjes!

Unknown zei

Hallo Jolanda,

thats the spirit!! Jezelf verwennen tijdens het afvallen!! Zo blijft het leuk ;)
Via collie-collie haar post over haar jarige dochter(was het de tas die van jouw hand kwam??;)) ben ik bij je terecht gekomen, ik neus even rond als je goed vindt?;)

Zonnige dag!

groetjes
Lynda