vrijdag 20 augustus 2010

Leegte...


 Dat het leven heel snel kan veranderen werd ons deze week weer eens heel goed onder de neus gewreven.
Mijn zusje en ik waren juist plannen aan het maken voor het kraampakket wat wij voor onze broer en schoonzus zouden maken, nog wel dubbel, want ze verwachte een tweeling!

Helaas werd na een voorspoedige zwangerschap van 22 weken op 16 augustus het eerste zoontje Patrick geboren zonder de oogjes op te slaan.
Wat een grote schok en ook zorg en stille hoop dat het tweede kindje nog kansen zou hebben.
17 Augustus op mijn verjaardag kwam ook hun tweede zoontje Lars levenloos ter wereld...

Groot respect deze dagen voor mijn broer en schoonzus die zo dapper en krachtig de liefdevolle dingen deden voor hun mooie zonen! De grote stratemakers handen van mijn broer die zo teder zijn zoontjes beroeren, de blik in zijn ogen...vol liefde ze zijn echt vader en moeder!

Vol ontroering heb ik mijn neefjes mogen bewonderen.
Helemaal compleet, echte broertjes, met kleine mini neusjes, handjes en voetjes alles compleet.
Zo mooi dat we al familie trekjes konden ontdekken, zo triest dat mijn neefjes niet sterker mochten groeien...

En nu de leegte, voor de ouders die maar zo even hebben mogen zorgen voor hun zoontjes...

Ik vertel wel eens vaker een persoonlijk verhaal, en heb wel even lopen twijfelen of ik dit in het openbaar zou delen, ook omdat mijn broer niet zo pc-erig is op dit vlak. 
Maar het is goed zo, want ik kon hier op blogger ook niet zomaar door met de dagelijkse (webwinkel)zaken, alsof er niets is gebeurt in mijn leven.
Liefs, Jolanda.





22 opmerkingen:

Siempie zei

Jolanda,

Woorden schieten tekort bij dit verdriet, als tweelingmama raakt het me extra.
Heel veel sterkte voor jullie om naast je broer en schoonzus te staan!
De liefde voor deze mannetjes spat van het scherm af.....
Ze zullen voor altijd in jullie harten zijn!

Simone

Hanneke - Fientje & Co zei

Hallo Jolanda,

Wat een ontzettend verdrietig bericht zeg! Inderdaad van de ene op de andere dag staat je leven op zn kop. Dan zijn maar heel weinig dingen echt belangrijk meer! Heel veel sterkte toegewenst voor je broer en schoonzus, maar ook voor jou en je andere familie.

Liefs,Hanneke

Anoniem zei

wat vreselijk voor jullie allemaal, dikke knuf Judith

Judith zei

Och wat verdrietig. Daar schieten woorden tekort.

Heel veel sterkte.

Liefs Judith

Sonja zei

Oh Jolanda.. wat een intens verdriet! Zo naar je kindjes mogen uitkijken.. zie de grote hand van je broer bijna voor me. Knap dat je het ook deelt, zeker dubbel, zoals je al schreef dat voor anderen de dagelijkse dingen gewoon doorgaan. Ontzettend veel veel sterkte gewenst voor je broer en schoonzus, voor jullie allemaal!

Liefs, Sonja

Door Jolanda zei

Allemaal ontzettend bedankt!
Ik laat dit zeker ook aan mijn broer en schoonzus lezen, deze warme woorden om door te kunnen gaan...

Snoes zei

Hoi Jolanda,

Wat een vreselijk verlies voor voor jullie broer en schoonzus, wat ontzettend moeilijk maar moedig dat je dit hier schrijft...
Heel veel sterkte voor jullie en de wereld staat even stil hier hoor!
Hartelijke groet, Anouska

Nicole Claudia zei

Ooo, wat verdrietig... ik schrik en ploep even terug in de tijd. Verschrikkelijk.... na 22 weken verwacht je dat eigenlijk niet, zeker niet als alles zo voorspoedig gaat.

Heel veel sterkte voor iedereen en met name je broer en schoonzusje....

Ik kan me voorstellen dat je twijfelt wel of niet delen met de buitenwereld, maar je uiten is goed....

Na 4 miskramen (waarvan de eerste met 13 weken) weet ik dat het goed is om het te vertellen... Het hoort bij het leven... het maakte mij heel bewust wat een wonder het leven is... en speciaal. Maar ook dat na al die miskramen er ook 3 perfecte zwangerschappen kunnen volgen...

De zwangerschap van Ramon vond ik in het begin verschrikkelijk eng, bij week 27 geloofde ik het pas ècht, en alles ging goed...

Bij Kirsten en Bridget heb ik ècht vollop genoten. Ik had nooit gedacht 3 gezonde kinderen te krijgen...

Ik denk aan jullie...

Groetjes, Collie

Marjolein zei

Jolanda,
Wat een vreselijk verdrietig bericht. Wat zal de leegte die deze 2 kleine mannetjes achterlaten groot zijn. Je broer en schoonzus zullen zich zo verheugd hebben op hun kindjes.

En dan dus zo onverwacht hun vroege geboorte. Zo ongelooflijk ook: zulke kleine perfecte lijfjes...

Ik wens jou en jouw familieleden veel sterkte toe.

Groetjes, Marjolein

Stina zei

Och wat een naar bericht zeg, veel sterkte met elkaar.

Groetjes Stina

Jolanda zei

Wat een triest en vrdrietig bericht. Heel veel sterkte allemaal, lieve groet, Jolanda

Dutch Apple zei

Oh Jolanda! Wat vreselijk, ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven hier....
Ik wil jou en je familie in ieder geval heel veel sterkte wensen.
Moedig van je om dit te schrijven en wat fijn om zoveel warme reacties te krijgen.
Een klein stukje troost in deze verdrietige dagen...
Sterkte....

Lieve groetjes

Denco zei

Wat een verdrietig bericht, ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Kom Achterom zei

ooh gecondoleerd, wat erg!!
ik wens jullie allemaal heel heel veel sterkte!!
Yolanda

Door Jolanda zei

Wat een lieve meeleef woorden allemaal, dat doet echt heel goed!

@Nicole,
Ook jouw ervaring zal jouw je hele leven bijblijven, en dat mag ook...
Helaas zijn er al heel veel kleintjes Patrick en Lars voor gegaan...

Liefs en een fijn weekend allemaal.

Jos van KloskaCreAtief! zei

Mooi geschreven, goed dat je dat gedaan hebt. Sterkte voor iedereen.

Mayflower zei

Wat een vreselijk verdrietig bericht Jolanda. ook ik wil jullie heel veel kracht en sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.
En wat ook moedig van je dat je dit heb opgeschreven.
Liefs Mea

Anoniem zei

Lieve zus,

Wat liefdevol geschreven....Wat hadden wij Patrick en Lars dolgraag in onze familie gehad...Het is zo oneerlijk, zo gemeen dat zij geen kans hebben gehad....
3 Sterretjes stralen aan de hemel voor ons: *Patricia *Patrick en *Lars....

Liefs van jouw zussie, Bea.

Door Jolanda zei

Deze reacties doen mij heel erg goed, we zijn er nog lang niet en zeker mijn broer en schoonzus niet...

@Bea het is triest om nu 3 namen op een rij te zien, we zullen Patricia, Patrick en Lars voor altijd onder onze harten in liefdevolle herinnering bewaren...

Struinkunst by Lisette zei

O, meis wat een vreselijk bericht!! Wat ontzettend niet eerlijk en niet verdiend dat zoiets mensen overkomt. Ik wens jou en natuurlijk hen heel veel kracht en sterkte!

Sandra zei

Ach, wat een triest bericht. En hoe erg voor je broer en schoonzus en jullie als familie. Veel sterkte gewenst de komende tijd...

Unknown zei

Oh Jolanda...:(....wat een in en in triest bericht!!!! ZOOOOOOOOO zonde van twee nieuwe leventjes.....die niet de kans hebben gehad om er ook maar iéts van te maken, en tóch raken ze op dit moment al zoveel mensen! Wat een verdriet!!! Ik wens jullie allemaal sterkte en de steun en warmte van elkaar....alleen samen kom je hier doorheen!!!

Liefs,
Lynda