donderdag 20 oktober 2011

Nieuwe tas

Meestal s'nachts als iedereen slaapt,  maak ik schetsjes als deze. De wollen stof die ik die dag in handen had vroeg om een model wat siert in eenvoud, de gespen die ik ooit kocht omdat ik ze mooi vond. Paspelband, paspelband denk ik dan, maar niet de satijn uitvoering en ook niet de katoenen, wat jammer dat het half 1 s'nachts is, denk ik dan :)
Gelukkig kan ik de volgende dag gelijk aan de slag, popel de popel. De patronen tekenen, de maten die ik erbij had gekrabbeld lijken goed in verhouding. De schaar in de zware kwaliteit grijze wol, even testen hoe de gespen staan, helemaal tevreden!





En het paspelband maak ik zelf, helemaal naar mijn wens in donkerbruine lederlook. Mooi bij de grijze wol en bronzen gespen.
En o wat kan ik dan genieten, met een kop koffie in de hand van het resultaat. Precies zoals ik in gedachten had de nacht ervoor. De wol werkt zo fijn, na een lichte pers met persdoek uiteraard is het gewoon goed, heeft geen stiksel meer nodig.

En dit is het eindresultaat, een prachtige ruime werktas met veel binnenvakken. Ik ben zeer tevreden over het model, kan hier zeker alle kanten mee op met stof, fournituren en afwerking voor elke keer een andere look.
En de kleinere uitvoering is speciaal voor je tablet. Heel trendy dit winter gespot op de catwalks van oa. Gucci. Deze tassen staan nog niet in de webwinkel, ze mogen eerst mee naar de koopzondag van Wagenmans Wonen in Lemelerveld as. zondag van 11.00-17.00 uur. Ik ben uitgenodigd in het kader van de woonweken die zondag start en als thema van Hollands fabricaat heeft. Ik neem een groot deel van het assortiment mee.  Volgende week volgt een mooie update in de webwinkel. Fijne dag!

12 opmerkingen:

Unknown zei

Hey Jolanda!

wat een ontzettend gave en mooie tas zeg! :D
super... echt ontzettend mooi!!!

die ben je vast snel kwijt op de koopzondag ;)

fijne dag!

liefs
Karin

Nicole Claudia zei

Wat herkenbaar... ik krabbel ook geregeld 's nachts en denk dan ook wel is "Jammer dat ik niet gelijk kan beginnen" En dat gepopel en gejubel als het helemaal lukt... Aó heerlijk herkenbaar. Ik lees het en ik voel meteen de herkenning van "Yes!, dit is het hélemaal".

Maar ja, dat gejubel is ook niet verwonderlijk als ik naar de tas kijk... Pláátje, schitterend helemaal mijn stijl!!!

Veel plezier aanstaande zondag!

Groetjes, Collie

Happy in red zei

Hier nog een nachtelijke krabbelaar ;-) Supergave tas zeg, echt heel knap gemaakt.
Esther.

Unknown zei

Wauw Jolanda wat een supermooie tas!
Dat kan niet anders dan dat deze tas de winkel uitvliegt ;)

Liefs, Margot

Fan sels zei

Wat een schitterende tas heb je weer gemaakt, hoe kan het ook anders.
Dat nachtelijk broeden ken ik wel maar 's ochtends zijn er altijd weer andere dingen die roet in mijn project gooien.
Veel succes zondag, groetjes Truus.

Zaanse Zolder zei

Wat mooi zeg !

THE BLACK BARN zei

DAT IS EEN HELE MOOIE CHIC WINTER TAS!
MOOI GEMAAKT EN BEDACHT.

FIJNE DAG,
MIRANDA

Moois van mie zei

ik vind het indrukwekkend dat je van zo'n schets tot een echte tas kan komen !

Hanneke - Fientje & Co zei

Ha Jolanda, wat een super mooie tas is het geworden. Leuk als het ook precies wordt wat je van tevoren in gedachten had. Knap gedaan!

Fijne dag! Hanneke

Jos van KloskaCreAtief! zei

PRACHTIG!!

Anoniem zei

Als ik dit zie bedenk ik me dat ik misschien maar beter zou stoppen met tassen naaien....
Mooi gedaan, Jolanda!

rokkiesenzo zei

hi Jolanda,
ik las je blog een stukje en het viel mij op dat je dezelfde "handycap" als ik heb: 's nachts ideen krijgen! hahaha
je wilt niet weten wat ik in de kleine uurtjes allemaal al heb getekend en bedacht..., naast het bed heb ik dan ook een schrift en een pebn, liniaal etc. hahaha